نامزدهای انتخابتی قوانین تبلیغات را به ستادها گوشزد کنند
کد خبر: 3599215
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
درودگر:

نامزدهای انتخابتی قوانین تبلیغات را به ستادها گوشزد کنند

گروه اجتماعی: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره‌کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه استفاده از اماکن غیر مجاز برای تبلیغ ممنوع است، گفت: بسیاری از پوسترهای انتخاباتی که در اماکن غیرمجاز نصب شده، امحا شده است، نامزدها باید قوانین را رعایت و نکات تبلیغاتی را به طرفداران خود ابلاغ کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الله درودگر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره‌کل دادگستری استان مرکزی عصر شنبه، 23 اردیبهشت‌ماه در پنجمین نشست پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان مرکزی که در محل این اداره‌کل برگزار شد، گفت: تبلیغات نامزدهای انتخاباتی شورای شهر و ریاست جمهوری آغاز شده و باید مسئولان نسبت به این امر دغدغه لازم را داشته باشند تا تخلفی انجام نگیرد.
وی با بیان اینکه استفاده از اماکن غیر مجاز برای تبلیغ نامزدها ممنوع است، اظهار کرد: بسیاری از پوسترهای انتخاباتی که در اماکن غیرمجاز نصب شده، امحا شده است، نامزدها باید قوانین را رعایت و نکات تبلیغاتی را به طرفداران خود ابلاغ کنند.
درودگر با ابراز گلایه از اینکه برخی از ادارات مصوبات جلسات قبلی را انجام نداده‌اند یا اگر اقدامی صورت گرفته به معاونت اجتماعی انعکاس داده نشده است، ادامه داد: اداره اطلاعات، سپاه و نیروی انتظامی ضمن مستندسازی، جرائم انتخاباتی را به ستاد مربوطه از جمله دادگستری استان و دادستانی جهت رسیدگی به تخلفات منعکس کنند.
وی اضافه کرد: قرار براین است که کمیته‌های زیر مجموعه ستادها نتیجه اقدامات انجام شده را در اسرع وقت به دبیرخانه منعکس کند، استعلام ستاد انتخاباتی استان از مرکز جهت برگزاری انتخابات شورای روستایی و مقیم بودن نامزدها در روستا، اقدامات ارشاد استان از جمله برنامه‌های در دستورکار است.
درودگر تصریح کرد: نامزد انتخاباتی باید مقررات را رعایت کند، مطالعه قوانین چندین ماه است که به کاندیداها تذکر داده شده، تخریب فضای عمومی و اموال بیت‌المال یکی از جرائم بسیار مهم است که قطعاً توسط دستگاه قضایی دنبال و برخورد سخت و قاطع با متخلفان خواهد شد.
وی ادامه داد: جهت آگاهی نامزدها و رؤسای ستادهای انتخاباتی جلساتی در فرمانداری و استانداری برگزار شد، صدا و سیما نیز در این حوزه کمک قابل توجهی کرده است.
به گزارش ایکنا؛ سید باقر تقوی، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی نیز در این جلسه مسئولان را به رعایت قانون و توجه به تذکرات توصیه کرد و افزود: دشمن سال‌هاست به این نتیجه رسیده که نمی‌تواند از راه نظامی با ایران وارد جنگ شود، وضعیت نظامی ایران با سال‌های دوران دفاع مقدس قابل مقایسه نیست، ضمن اینکه قدرت نظامی دشمن هم تحلیل رفته است. گاهی خودشان مانند ترامپ اعلام می‌کنند که ارتش آنها پوسیده شده و توان جنگیدن ندارد.
تقوی خاطرنشان کرد: وظیفه فرمانداران، بخشداران و دهیاران این است که فضا را برای انتخاباتی سالم فراهم کنند نه برای انتخابات، جهت‌گیری کنند.تبلیغات در محیط باز مشکلات عدیده‌ای برای مردم و همسایگان ایجاد می‌کند، بهتر است برای انجام انتخاباتی درست و اصولی، بستر قانونی را طی کنیم.
به گزارش خبرگزاری ایکنا؛ علی اصغر سلطانی، معاون دادستان عمومی و انقلاب اراک نیز گفت: نامزدهای انتخابتی بیلبوردها را در تمام خیابان‌ها نصب می‌کنند در حالی که باید فقط در جلوی ستاد انتخاباتی خود نصب کنند از این موضوع غفلت شده است، ستاد انتخاباتی و نامزدها هیچ توجهی به حفظ حقوق بیت‌المال و اموال عمومی ندارند که لازم است تذکرات لازم داده شود اگر این روند ادامه داشته باشد شهرداری و دستگاه‌های ذی ربط می‌توانند مطالبه خسارت کنند.
سلطانی ادامه داد: از هیات نظارت تقاضا داریم تخلفاتی که انجام می‌شود را به صورت گزارش به دادستانی انعکاس دهد مسئولان در زمان اداری یا به صورت غیر قانونی نمی‌توانند مبادرت به فعالیت انتخاباتی کنند. ستادهایی که چنین موردی را گزارش دهند برخورد لازم خواهد شد اجازه نخواهیم داد هیچ سوء استفاده‌ای از اموال عمومی و دولتی شود.
captcha