افتتاح نمایشگاه نقاشی «یک نیستان بی‌قراری» در کرمان
کد خبر: 3602145
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸

افتتاح نمایشگاه نقاشی «یک نیستان بی‌قراری» در کرمان

گروه فرهنگی: به‌مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، روز مقاومت، ایثار و پیروزی، نمایشگاه نقاشی «یک نیستان بی‌قراری» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نگارخانه هومهر شهر کرمان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امروز یکشنبه، 1 خرداد در حاشیه افتتاح این نمایشگاه نقاشی گفت: هنرمندان در دوران جنگ تحمیلی هم با حضور مستقیم در جبهه و هم با اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در پشت جبهه کمک‌های زیادی کردند.
 وی افزود: تأثیر‌گذاری ابزار هنر در توسعه و پیشرفت جامعه بر کسی پوشیده نیست و در بسیاری از مواقع دیده شده که تأثیر یک اثر هنری از هزاران سخنرانی بیشتر است.
علیزداه اظهار کرد: امروز نمایشگاهی با آثار ارزشی در حوزه دفاع مقدس افتتاح شد که خالق این آثار جوانی از نسل بعد از جنگ است، این موضوع نشان از آن دارد که نسل جوان ما با مطالعه دقیق، دوران جنگ و وقایع آن را دنبال می‌کنند.
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: خرید تولیدات هنرمندان هم در انتقال این آثار در سطح جامعه آنها را یاری می‌رساند  و هم ایجاد انگیزه‌ای برای هنرمندان است، اگر چه قیمتی بر روی اثر هنری که برای خلق آن زحمات زیادی کشیده شده است، نمی‌توان گذاشت.
یک نیستان بی‌قراری، نمایشگاهی از 40 اثر نقاشی هنرمند کرمانی نیلوفر ایرانمنش است که شرح بی‌قراری و بی‌تابی انسان آزاده و جانبازی است که از اصل و معبودش دور مانده و واپسین عمر خود را در میان خاطراتی رقم می‌زند که در هشت سال دفاع مقدس در تمام لحظاتش، عبادت و حس نزدیکی به خدا موج می‌زد.
یادآور می‌شود، نمایشگاه نقاشی «یک نیستان بی‌قراری» تا 9 خردادماه جاری همه روزه از ساعت 17 تا 20 شب در نگارخانه هومهر واقع در کوچه 5 خیابان آبنوس کرمان پذیرای علاقمندان است.
captcha