300 معلم البرزی به ارتفاعات طالقان صعود کردند
کد خبر: 3602961
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر:

300 معلم البرزی به ارتفاعات طالقان صعود کردند

گروه اجتماعی: معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: 300 معلم ورزش این استان به مناسبت آزاد سازی خرمشهر به ارتفاعات طالقان با شعار تاریخی حضرت امام خمینی(ره ) ' خرمشهر را خدا آزاد کرد' صعود کردند.

فرشید علیزاده، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: سوم خرداد یادآور رشادت‌های بی‌بدیل فرزندان این مرز و بوم است که هر ساله یاد و خاطره آن روزهای حماسه‌آفرین را در چهار گوشه ایران اسلامی تداعی می‌کند.
وی افزود: حماسه بزرگ بیت‌المقدس نگین درخشانی از صفحات تاریخ هشت سال دوران دفاع مقدس در سرزمین ایران است که با ایثار و جانفشانی دلاورمردانش در سایه رهبری امام خمینی(ره) با همدلی مردم و نیروهای مسلح، بردشمنان پیروز شد.
این مسئول بیان کرد: خرمشهر حماسه‌ای ماندگار است که در آزادسازی آن اقتدار و قدرت ایران در جهان به تصویر کشیده شد.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را در تقویم رسمی ایران «روز مقاومت، ایثار و پیروزی» نامگذاری کرد تا مردم ایران هر ساله قدردان ایثار و رشادت‌های رزمندگان و حماسه‌آفرینان آن دوران باشند.
علیزاده ابرازکرد: ملت سرافراز و آگاه ایران اسلامی در طول تاریخ خود هیچ‌گاه ذلت و تجاوز را نپذیرفته و همواره منادی صلح، ثبات، آرامش و دوستی بوده است.
وی تصریح کرد: در این کوه‌پیمایی معلمان ورزش به همه هموطنان پیام دادند که باید یاد و خاطره مردان میدان‌های نور و نبرد در عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر قهرمان و همه شهدای گرانقدر و رزمندگان که اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران اسلامی به دشمنان نداده بیفتد را گرامی بداریم و راهشان را ادامه دهیم .
وی تاکید کرد: سوم خرداد به ایران جانی دوباره داد و بار دیگر در ذهن مردم  شکوه، تجلی فداکاری و مقاومت در پرتو کلام شورآفرین و حکیمانه معمار کبیر انقلاب اسلامی را تداعی کرد.
در این کوه‌پیمایی دو روزه معلمان ورزش البرزی با صعود به ارتفاعات روستای گلیرد، زادگاه آیت الله طالقانی با برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بار دیگر با آرمان‌های امام، شهدا و ولایت تجدید میثاق کردند.

captcha