ریشه و بنیان جشنواره شعر رضوی از کرمان است
کد خبر: 3604084
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
علیزاده:

ریشه و بنیان جشنواره شعر رضوی از کرمان است

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: ریشه و بنیان جشنواره شعر رضوی از کرمان است و این جشنواره توسعه پیدا کرد و هر استانی با یک موضوع این جشنواره را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امروز یکشنبه، 7 خرداد در جلسه هماهنگی جشنواره ملی شعر رضوی در فرمانداری گفت: این شهرستان میزبان بیست‌وسومین جشنواره ملی شعر رضوی است.
وی افزود: ریشه و بنیان جشنواره شعر رضوی از کرمان است و این جشنواره توسعه پیدا کرد و هر استانی با یک موضوع این جشنواره را دنبال می‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: در حال حاضر سطح جشنواره از ملی فراتر رفته و بین‌المللی شده و کشورهای مختلف این جشنواره را برگزار می‌کنند.
وی تصریح کرد: در راستای ترویج سبک زندگی امام‌ رضا(ع) و ائمه معصومان(ع) این جشنواره برگزار می‌شود که حول محورهای یاد شده در سطح کشور شکل گرفته است.
علیزاده بیان کرد: بخش اصلی جشنواره شعر و بخش ویژه و مسابقه نیز در این جشنواره گنجانده شده، همچنین جشنواره شعر رضوی از جشنواره‌هایی است که در طی سال به طور مستمر برگزار می‌شود.
وی گفت: سال گذشته رایزنی شد که جشنواره بیست‌و‌دوم به میزبانی رفسنجان برگزار شود، زیرا این شهرستان پیشینه فرهنگ و ادب دارد و شخصیت‌هایی مانند سید علی میرافضلی که شخصیتی ملی است از این منطقه هستند.
علیزاده افزود: اما سیاست پیش از این، برگزاری جشنواره به میزبانی مرکز استان بود و شهرستان‌ها نمی‌توانستند، میزبان جشنواره ملی باشند که امسال موافقت برای برگزاری جشنواره شعر رضوی در رفسنجان را گرفتیم.
وی یادآور شد: در کنار بخش‌های اصلی جشنواره می‌توان، بخش‌های دیگر را که ویژه شعرا و ادبای شهرستان رفسنجان است، تعریف کرد.
مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان کرمان تأکید کرد: بیست‌و‌سومین جشنواره شعر رضوی در مرداد ماه در شهرستان رفسنجان برگزار می‌شود.
captcha