دانش‌آموزان البرزی آموزش فضای مجازی دیدند
کد خبر: 3605371
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷

دانش‌آموزان البرزی آموزش فضای مجازی دیدند

گروه فرهنگی: معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش البرز گفت: دانش‌آموزان 600 مدرسه این استان در سال تحصیلی 96-95 آموزش فضای مجازی دیدند.

فرشید علیزاده، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهار کرد: طرح آشنایی دانش آموزان با فضای مجازی با مشارکت نیروی انتظامی استان در مدارس نواحی و مناطق هشت‌گانه آموزش و پرورش البرز اجرا شد.
وی هدف اصلی اجرای این طرح را آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان در بخش فضای مجازی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و استفاده بهینه از مزایای این فضا ذکر کرد.
این مسئول بیان کرد: آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان در مورد اهداف پلید برخی شبکه‌های ماهواره‌ای، آسیب‌ها و تهدیدات اجتماعی در فضای مجازی می‌تواند نقش موثری حتی در پر کردن اوقات فراغت آنان در این بخش داشته باشد.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: در قالب این طرح در مدارس استان نمایشگاه فضای مجازی برپا شد که در آن توصیه‌های پلیس فتا در قالب پوستر و بنر در معرض دید دانش‌آموزان قرار گرفت.
علیزاده یادآور شد: برخی دانش‌آموزان آگاهی لازم را نسبت به مصادیق جرائم اینترنتی ندارند لذا در مدارس مجری این طرح، پیام‌های آموزشی - هشداری از طریق کلیپ و انیمیشن‌هایی که از سوی پلیس تهیه شده بود به دانش آموزان انتقال داده شد.
وی ابرازکرد: در قالب این طرح کارشناسان با برگزاری نشست‌های آموزشی در مورد جنگ نرم و اهداف پلید شبکه‌های ماهواره‌ای که توسط دشمنان اسلام و قرآن با نیت ضربه زدن به جامعه شیعه و سست کردن کانون گرم خانواده‌ها برای دانش آموزان و والدین مطالب مهمی را بیان کردند.
علیزاده ادامه داد: باید استفاده آگاهانه و صحیح از فضای مجازی به دانش‌آموزان آموزش داده شود که در طول سال تحصیلی 96-95 تلاش کردیم این موضوع مهم در 600 مدرسه البرز به صورت تخصصی آموزش داده شود.
وی از آموزش و پرورش به عنوان گسترده‌ترین نهاد دولتی در کشور یاد کرد و گفت: گسترش این آموزش‌ها در مدارس نه تنها در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است بلکه در اشاعه فرهنگ قانون‌مداری در جامعه حائز اهمیت است.
captcha