شجاع زویدات در آیین تجلیل از خادمان قرآن کریم تکریم شد
کد خبر: 3608289
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷

شجاع زویدات در آیین تجلیل از خادمان قرآن کریم تکریم شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: شجاع زویدات حافظ کل قرآن کریم از استان خوزستان در بیست و دومین آیین تکریم از خادمان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، مراسم بیست و دومین آیین تکریم و تجلیل از خادمان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران شامگاه گذشته، 20 خردادماه با حضور رئیس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مدیران فرهنگی و قرآنی و جمعی از استادان، پیشکسوتان و فعالان قرآنی در سالن اجلاس کشورهای اسلامی برگزار شد.

در این مراسم 11 فعال قرآنی در حوزه‌های مختلف با حضور رئیس جمهور تجلیل شدند.

شجاع زویدات حافظ کل قرآن کریم و دارنده عنوان نخست رشته حفظ كل قرآن کریم سی‌و‌سومين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن کشور مصر، از استان خوزستان در این مراسم تجلیل شد.

وی در کارنامه خود رتبه‌هایی همچون نفر دوم بيست و سومين جشنواره ملی قرآن دانشجويان كشور، نفر اول سی‌ و يكمين دوره مسابقات سراسری قرآن كريم سازمان اوقاف و امور خيريه، رتبه اول بيست‌وششمين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن در تهران و ... را دارد.

گفت‌وگویی که شجاع زویدات در سال 94 با ایکنا انجام داده است در اینجا بازخوانی می‌شود:

«این حافظ کل قرآن در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایکنا در مورد شروع فعالیت‌های قرآنی خود، می‌گوید:‌ تاکنون در پنج مسابقه بین المللی به عنوان نماینده ایران حضور یافته‌ام، مهم‌ترین آنها مسابقات بین المللی ایران بوده است که رتبه اول را کسب کردم. در مسابقات بین المللی قرآن عربستان نیز حضور داشتم که رتبه‌ای را به دست نیاوردم، در مسابقات قرآن کشور مصر و مسابقات سوریه نیز شرکت کرده‌ام که در مسابقات کشور مصر که در سال 1387 و با حضور نمایندگان 60 کشور برگزار می‌شد، توانستم به عنوان اولین ایرانی موفق به کسب رتبه اول آن مسابقات شوم، در مسابقات کشور عراق نیز در سال 1391 رتبه اول را به دست آوردم.

شجاع زویدات در ادامه این بخش از گفت‌وگوی خود بیان می‌دارد: در سال 88 مسابقات ایران در سطح بسیار بالایی برگزار شد، در آن سال مسابقات چند مرحله‌ای شده بود و مهم‌ترین رقبای من از کشورهایی همچون سوریه، عراق بودند که در نهایت با اختلاف نسبت به دیگر رقبا رتبه اول را به دست آوردم.

وی مهم ترین خاطره خود از آن مسابقات را مربوط به تپقی می‌داند که در مرحله فینال زده است و می‌افزاید: در آن سال با وجود اینکه یک تپق کوچک داشتم اما به خاطر رعایت وقف و ابتداء موفق به کسب رتبه اول شدم. یکی دیگر از بهترین خاطراتم از آن دوران دیدار با مقام معظم رهبری و تلاوت قرآن در دیدار با ایشان بود، تلاوت قرآن در محضر رهبر انقلاب حس و حال بسیار عجیبی به همراه دارد و تا این حس تجربه نشود لذت آن را نمی‌توان توضیح داد، مقام معظم رهبری از تلاوت من لذت بردند و یک سفر عمره نیز بعد از آن دیدار به من هدیه داده شد که لذت آن دیدار را صد چندان کرد.

شجاع زویدات مهم ترین رقیب آن سال‌هایی که در مسابقات شرکت می‌کرده است، علی رجبی معرفی می‌کند و می‌گوید: در آن سال‌ها رقابت تنگاتنگی با رجبی، حافظ کل قرآن کشورمان داشتم و همیشه در مسابقاتی که حضور داشتم ایشان نیز حاضر بودند، البته ایشان نیز موفق به کسب رتبه اول مسابقات بین المللی قرآن ایران شده‌اند.

آخرین سؤالی که از دارنده رتبه اول بیست و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن ایران پرسیده می‌شود در مورد مهمترین آرزوی قرآنی است که می‌گویدمهم :ترین آرزوی قرآنی من این است که فعالیت‌هایی که انجام می دهیم در نهایت منجر به عاملیت به قرآن کریم شود، اعتقاد دارم تا زمانی که این فعالیت ها به عامل بودن به قرآن منجر نشود نمی تواند خروجی خوبی را از آن انتظار داشت.

شجاع زویدات متولد 1366 و ساکن آبادان است.

شجاع زویدات در مراسم حماسه حضور نقش جوانان ايران اسلامی در تحقق حماسه سياسی، حماسه اقتصادی که شامگاه اول ارديبهشت ماه سال 92 برگزار شد از سوی رئیس جمهور دولت دهم نشان دولتی را دریافت کرد.

برخی از فعالیت‌های وی به شرح زیر است:

۱.    لیسانس و فوق لیسانس حقوق بین‌الملل و دانشجوی دکتری تخصصی phd حقوق بین‌الملل

۲.    حافظ کل قرآن کریم

۳.    رتبه اول در مسابقات بین‌المللی در مصر، ایران، عراق و عربستان در رشته حفظ کل قرآن

۴.    رتبه اول در بسیاری از مسابقات کشوری (بیش از ۵۰ رتبه برتر)

۵.    نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان

۶.    مسئول فعالیت‌های قرآنی منطقه آزاد اروند

۷.    کارشناس اداره تبلیغات اسلامی و اوقاف

۸.    مسئول امور قرآنی سرپرستی مدارس ایرانی در امارات و باشگاه ایرانیان دبی

۹.    نایب رئیس کمیسیون‌های اقتصاد، حمل و نقل، سرمایه‌گذاری و فرهنگی شورای اسلامی شهر آبادان

۱۰.  مدیر جامعه قرآنی شهرستان آبادان

۱۱.  تألیف و چاپ چند مقاله برتر در شورای عالی قرآن

۱۲.  تولید و تلاوت ترتیل کل قرآن کریم و صحیفه سجادیه

۱۳.  دریافت نشان دولتی از ریاست جمهوری

۱۴.  سفرهای تبلیغی قرآنی به کشورهای عربستان، امارات، قرقیزستان، افغانستان، اوگاندا، عراق، ترکیه و قطر

۱۵.  ۱۶ سال تدریس قرآن کریم و حفظ آن

۱۶.  مدرس دانشگاه و موسسات و ارگان‌های مختلف، عضو هیئت مدیره جامعه قرآنی استان خوزستان

captcha