بیان حق و حقیقت تکلیف شرعی مبلغان است
کد خبر: 3609577
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴

بیان حق و حقیقت تکلیف شرعی مبلغان است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: بیان حق و حقیقت و معرفی دوست و دشمن به مردم از مهم‌ترین رسالت‌های مبلغان و علمای دینی است، بیان حق و حقیقت به کام عده ای شاید خوش نیاید ولی با این وجود این کار تکلیف شرعی است و باید مبلغان در راستای عمل به آن تمام تلاش خود را به کار گیرند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان دیروز، 22 خردادماه در محفل انس با قرآن با حضور روحانیون اهل سنت استان با تاکید بر اهمیت انس با قرآن در ماه رمضان، اظهار کرد: ماه رمضان ماه تقوی و پرهیزکاری است که در این ماه تمام مهمانان خداوند مورد تکریم هستند.

وی عبور نکردن از خط قرمزها را شرط رسیدن به تقوی دانست و افزود: حادثه تروریستی هفته گذشته تهران نتیجه بی‌توجهی و پشت به قرآن کردن عده‌ای است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه درقرآن کریم همواره بر وحدت و چنگ زدن به ریسمان الهی تاکید کرده است، اعلام کرد: امروزه عده ای به نام اسلام به این فرامین الهی توجهی نمی کنند واقدام به کشتار افراد بی گناه می کنند.

وی عنوان کرد: اگر قرآن را پشت سر قرار دهیم آن وقت اعمال خود را با قرآن مقایسه می کنیم و دنبال توجیه آن هستیم این می شود هوای نفس می شود افراط و ظلم و سرانجام آن جنایت است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بیان کرد: بعضی‌ها از قرآن تفاسیر نادرست کردند راه باطلی کشیدند و جریان بیداری اسلامی را منحرف کردند و آبروی اسلام و مسلمان را در دنیا خدشه دار کردند و برادر کشی راه انداختند.

وی اعلام کرد: یکی از کشورهای اسلامی امروز پشت به قرآن می کند که این جای بسی تاسف است و رحمت و دوستی با کفار و غضب و کینه نسبت به مسلمانان را برمی گزیند و نمونه آن هم رقص شمشیر با امریکا و قطع ارتباط با یار دیرین خود قطر است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بیان حق و حقیقت و معرفی دوست و دشمن به مردم از مهمترین رسالت های مبلغان و علمای دینی است، اعلام کرد: بیان حق و حقیقت به کام عده ای شاید خوش نیاید ولی با این وجود این کار تکلیف شرعی است و باید مبلغان در راستای عمل به آن تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های روزه در ماه مبارک رمضان انس و الفت با کلام الله است، بیان کرد: علاوه بر نخوردن و نیاشامیدن در این ماه مبارک باید قرائت و خواندن قرآن کریم را هم دنبال کنیم.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه قرآن مجید امام و رهبر و راهنمای تمام مسلمانان است، یادآور شد: بی شک با عمل به آموزه های قرآنی شاهد وجود جامعه ای سالم و امن خواهیم بود.

captcha