تربیت مبتنی بر معنویت آینده کودک را تضمین می‌کند
کد خبر: 3611332
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
قاسمی:

تربیت مبتنی بر معنویت آینده کودک را تضمین می‌کند

گروه اجتماعی: دادستان اراک گفت: وقتی پیشینه زندانیان را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم بسیاری از آنان از نظر معنوی در سطح بسیار پایینی هستند اگر بچه‌ها از سنین کم جایگاه دین را بشناسند در آینده سارق نخواهند شد، صد در صد افرادی که خودکشی می‌کنند باور دینی ندارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، عباس قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب اراک، امروز، 29خردادماه، در نشست خبری که در سالن شهید قدوسی دادسرای این شهرستان برگزار شد، گفت: رشادت مراجع نظامی، امنیتی و قضایی باعث شد حادثه تروریستی 17 خرداد کنترل شود، نگاه ممیزی به تکالیف باعث می‌شود هریک از مراجع کار خود را به درستی انجام دهند و همین امر بر ارزش کار می‌افزاید. 
وی تصریح کرد: یکی از رسالت‌های اصحاب رسانه انعکاس زحمات نیروهای امنیتی است، نقد باعث پویایی جامعه می‌شود اما باید منصفانه باشد غرض ورزی در این امر همه چیز را خراب می‌کند. 
قاسمی اظهار کرد: رسیدگی به پرونده‌های مراجع قضایی نباید عوام‌گرایانه باشد، نشر خبر یک واقعه که هنوز مراحل ابتدایی رسیدگی را طی می‌کند ممنوع است و اگر گاهی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داده نمی‌شود به معذوریت کاری و قوانین حاکم بر دستگاه قضا برمی‌گردد و نمی‌توانیم خارج از محدوده کاری حرکت کنیم. 
وی ادامه داد: ملاک عدالت، اجرای قانون است، سعی ما و همگی همکاران دستگاه قضا این است که از مسیر قانون خارج نشویم و در این حوزه با احدی تعارف نداریم. حتی در جریانات انتخاباتی نیز همین منوال بود، تمام تخلفات قبل از برگزاری انتخابات محرز شد اما به دلیل حفظ امنیت فضای جامعه و جلوگیری از تنش، مراتب رسیدگی به روزهای پس از انتخابات موکول شد. 
قاسمی افزود: 10 اتهام اول شهرستان اراک در سه ماهه اول سال جاری شامل  ضرب و جرح عمدی یک‌هزار و 925 مورد، جرائم مرتبط با مواد مخدر از جمله خرید، حمل، نگهداری، ساخت و توزیع یک‌هزار و 903 فقره، توهین به اشخاص عادی یک‌هزار و 682 مورد، سرقت مستوجب تعزیر یک‌هزار و 284 مورد، ایراد صدمه بدنی و تصادفات غیرعمدی ناشی از تصادفات یک‌هزار و 137 مورد، تهدید یک‌هزار و 30 مورد، تخریب 680 مورد، افترا530، کلاهبرداری 393 و مفقودین چک هم 340 مورد است. 
این مقام مسئول اظهار کرد: سال گذشته دادسرا در حوزه حفظ حقوق بیت‌المال با جدیت وارد عمل شد و نتیجه برگزاری جلسات رفع تصرف 2هزار و 924 هکتار از اراضی ملی و دولتی به ارزش 103میلیارد ریال می‌باشد، در حوزه تغییر کاربری اراضی و باغات 379 مورد بررسی داشتیم. خلعیت 222هکتار از اراضی ملی و دولتی، حفظ کاربری زمین‌های زراعی و باغات 44 مورد و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز 115 مورد از برنامه‌های اجرایی دادسرا در سه ماهه اول سال است. 
قاسمی گفت: از وظایف مهم داسرا اقدامات پیشگیرانه است، در راستای حفظ  سلامت مردم نانوایی‌ها و کارخانجات تولید آرد را بررسی کردیم چراکه یکی از مهمترین راه‌های انتقال مواد مخدر از همین مجاری است، بررسی وضعیت فروشگاه‌های مواد غذایی، کشتارگاه‌ها به منظور جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو، کارخانجات شیر پاستوریزه از دیگر برنامه‌هایی است که به قوت خود ادامه دارد.
دادستان عمومی و انقلاب اراک بیان کرد: در حوزه اصناف هم سال گذشته 14 مورد متخلف عطاری، 37 سفره خانه و کافی شاپ، 12واحد متخلف محصولات دخانی، تعدادی تالار باغ و آتلیه عکاسی پلمپ شد. بازدید از مهد کودک، کمپ اعتیاد، بیمارستان‌ها و خوابگاه‌ها از دیگر فعالیت‌های این حوزه است. 
قاسمی ادامه داد: سال گذشته 7هزار و 117 کیلوگرم مواد مخدر از جمله 4511 کیلو تریاک، 259کیلو حشیش، 105 کیلو هروئین، 32 کیلو شیشه، 2183 کیلو گراس و 26 کیلو سایر مواد کشف شد. متأسفانه اولین تجارت دنیا اسحله و دومین تجارت موادمخدر است که 90درصد تولیدات در افغانستان انجام و با جاسازی‌های عجیب و غریب وارد کشور می‌شود که البته بسیاری از واردات توسط پلیس کشف و ضبط می‌شود. 
وی تصریح کرد: شناسایی اماکن خرید و فروش اموال مسروقه از دیگر برنامه‌هاست، سرقت به عنف، بازرسی طلافروشی، و بررسی وضعیت انبارها از دیگر اقدامات است، بیکاری یکی از عواملی است که به سرقت دامن می‌زند، اگر اشتغال جوانان درست باشد آمار زندانیان کاهش می‌یابد طبق آسیب‌شناسی، نداشتن شغل مناسب ریشه سرقت است. 
قاسمی تأکید کرد: حدود 5هزار مددجو در زندان‌های استان وجود دارد، وقتی پیشینه بسیاری از آنها را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم بسیاری از آنان از نظر معنوی در سطح بسیار پایینی هستند اگر بچه‌ها از سنین کم جایگاه دین را بشناسند و با مبانی الهی همراه باشند در سنین نوجوانی و جوانی بزهکار و سارق نخواهند شد. صد درصد افرادی که خودکشی می‌کنند باور دینی ندارند، صدرصد افراد مسجدی خلافکار نمی‌شوند. 
وی از مثلث مشروبات الکلی، اعتیاد و منکرات به عنوان سه عامل گرفتاری جامعه یاد کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 14هزار و 839 لیتر مشروبات داخلی دست ساز کشف شده است که به دنبال آن 67 نفر دستگیر و 5باند منهدم شد، برخورد با منکرات اجتماعی و به دام افتادن نوجوانان تلنگر جدی است که ما را بر آن می‌دارد در حوزه اجتماعی و تقویت برنامه‌های اخلاقی تأکید داشته باشیم. 
وی ادامه داد: رفع سدمعبر پیاده‌روها، جمع آوری حیوانات و رسیدگی به امور تکدی گران از وظایف شهرداری است، آنان باید مراتب را به متخلفان گوشزد کنند اگر ترتیب اثر داده نشد به مراجع قضایی جهت پیگیری اعلام نمایند. 
دادستان عمومی و انقلاب اراک برلزوم جامعه پذیر کردن کودکان تأکید کرد و گفت: اگر کودکان ما از سنین 7سالگی جامعه‌پذیری را بیاموزند بسیاری از آسیب‌ها کاهش می‌یابد. کودکان را نباید به دلیل صغر سنی به حال خود رها کرد.
وی در خصوص تخلفات انتخاباتی اظهار کرد: در مجموع 50 تخلف در جریان تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری در استان گزارش شد که از این تعداد 34 مورد در اراک و مابقی از شهرستان‌ها هستند. در بخش شوراها هم 31 تخلف گزارش شد که 8 مورد در اراک مابقی در شهرستان‌ها هستند. برای 5 نفر هم پرونده کیفرخواست صادر شده است. 
به گزارش ایکنا؛ یادگاری، سرپرست مجتمع دادسرای انقلاب اراک، نیز گفت: پرونده‌های رسیدگی به موادمخدر باید با تخصص کامل همراه باشد، رویکرد قانون مبارزه با موادمخدر این است که در وهله اول به معتاد به چشم بیمار نگاه کند و تلاش کند از دام اعتیاد رهایی یابد، اگر معتاد متجاهر باشد و از بستری شدن در کمپ سرباز زند مجبوریم او به اجبار در اماکن تخصصی بستری کنیم. 
یادگاری ادامه داد: کشت گیاهانی همچون کوکا، خشاش و شاهدانه جرم است، به دهیاران تذکرات لازم داده شده است، به منظور آشنایی خانواده‌ها با مواد مخدر بسته‌های فرهنگی آموزشی تهیه شده و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
captcha