آغاز مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن شبکه الکوثر
کد خبر: 3611398
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶

آغاز مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن شبکه الکوثر

گروه بین‌الملل: با مشخص‌شدن 24 قاری برتر مرحله مقدماتی دهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآنی «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» شبکه جهانی الکوثر، مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها از شب گذشته، 29 خردادماه آغاز شد.

آغاز مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن شبکه الکوثر
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از واحد ارتباطات و همکاری‌های بین‌الملل شبکه جهانی الکوثر، مسابقات بین‌المللی قرآنی «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» که بزرگترین و نخستین مسابقات زنده تلویزیونی قرآنی جهان اسلام و از ابتکارات شبکه جهانی الکوثر است، از شب گذشته وارد مرحله نیمه‌نهایی شد.
مرحله مقدماتی این رقابت‌ها در سه دور هشت روزه برگزار شد که در دور نخست این مسابقات، سیدسعید رحیمی و محمد موسی‌زاده از ایران، محمد مصطفی عرب از قطر، رسول العامر از عراق، احمد عبده علی خلیل از مصر، یوسف الحاج حسن از لبنان، سیدمرتضی محسنی از افغانستان و جعفر غیدان از آلمان به‌عنوان قاریان حائز رتبه برتر انتخاب و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند.
همچنین، سیداحسان ابطحی از ایران، سلیمان جعفری از افغانستان، هادی صلح‌جو از ایران، محمدتقی انوری از افغانستان، یوسف صاحب جبار از عراق، حسن السید حسن احمد و محمد علاءالدین سباعی از مصر و الیاس مهرزاد از آلمان به‌ عنوان قاریان برتر دور دوم این مسابقات معرفی شدند.
در دور سوم مرحله مقدماتی مسابقات نیز، مجتبى هرندی‌زاده و سيدحميدرضا مقدسی از ايران، اويس احمديان از افغانستان، ليث العبيدی و ياس فضل جاسم از عراق، احمد السيد علام از مصر، مصطفى حيدری از افغانستان و محمد ابراهيم الجمل از مصر به‌عنوان قاریان برتر برگزیده شدند و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند.
کمیته داوران مرحله مقدماتی این مسابقات متشکل از رفعت علی دیب، عماد رامی و احسان السیدحسن از سوریه، احمد عبدالحکیم از مصر، سیدعباس انجام، معتز آقایی و مصطفی الطائی از ایران، یحیی الصحاف، مضر الصحاف و رافع العامری از عراق، حسین زعیتر و محمدصلاح وجهانی از لبنان بودند.
از شب گذشته و با آغاز مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها، داوران به صورت حضوری در استودیو، قرائت 24 قاری منتخب در این مرحله را داوری می‌کنند.
10 سال است که مسابقات بین‌المللی قرآن «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» در ماه مبارک رمضان و به‌ همت شبکه جهانی الکوثر برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان از کشورهای مختلف جهان به صورت زنده و تلفنی آیاتی از قرآن کریم را قرائت می‌کنند.
این مسابقه در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۲:۳۰ به ‌وقت تهران به‌طور زنده از شبکه جهانی الکوثر پخش می‌شود.
captcha