رفتارهای کور تروریستی جهت به حاشیه رفتن مسئله فلسطین
کد خبر: 3612232
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
حجت‌الاسلام پژمانفر عنوان کرد:

رفتارهای کور تروریستی جهت به حاشیه رفتن مسئله فلسطین

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در آستانه روز قدس ابراز کرد: استکبار با ایجاد حوادث و ترورهای کور می‌خواهد تا توجه مسلمانان را از موضوع فلسطین دور سازد و این مسئله مهم را به حاشیه ببرد اما ملت ما با ایستادگی در مسیر مقاومت مانع غفلت از آرمان فلسطین خواهد شد.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در آستانه روز قدس بیان کرد: استکبار در مقابل جریان مقاومت، بازی پیچیده‌ای را شروع کرد و تلاش داشت تا آب به آسیاب دولت جعلی اسرائیل بریزد.
وی در همین زمینه ادامه داد: از این رو با طرح مسائل و بحث‌هایی از جمله طرح ایجاد خاورمیانه بزرگ در صدد فراموشی مسئله فلسطین برآمد و با رفتارهایی مانند تشکیل گروهک‌های تروریستی و ایجاد حوادث و ترورهای کور می‌خواست تا توجه مسلمانان از این موضوع را دور سازد و مسئله مهم فلسطین را به حاشیه ببرد.
وی با اشاره به ایستادگی ملت ایران در مسیر مقاومت عنوان کرد: ملت ما با جدیت در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهد کرد و نخواهد گذاشت تا آرمان فلسطین با اینگونه رفتارهای سوء سطحی مورد غفلت واقع شود.
منطق مقاومت، مانعی برای پیشرفت بیشتر اسرائیل شد
حجت‌الاسلام پژمانفر گفت: رأس جریان استکبار با قرار دادن رژیمی جعلی در قلب جهان اسلام، ظلم بزرگی به ملت فلسطین و امت اسلام کرد، در مقابل این حرکت دو نوع رفتار را از سوی مسلمانان شاهد بودیم، یکی اینکه برخی مسلمانان با جدیت مقابل این ظلم ایستادند و هنوز هم منطق ایستادگی و مقاومت را بالاترین منطق و ارزش می‌دانند همانند جمهوری اسلامی ایران که با این روش توانست جلوی نفوذ هرچه بیشتر رژیم اسرائیل در منطقه را بگیرد.
وی در تشریح موضع‌گیری مسلمانان در مقابل رژیم صهیونیستی اضافه کرد: متأسفانه تعدادی از رژیم‌های سرسپرده استکبار در میان امت اسلامی وجود داشته و دارند که آرام آرام این رژیم جعلی را به رسمیت شناخته و در برابرش مقاومت نکردند که برای مثال می‌توان به رژیم مصر در زمان انورسادات و دولت عربستان سعودی اشاره کرد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امام خمینی(ره) برای در اولویت قرار داشتن مسئله فلسطین جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس مورد توجه قرار دادند، البته مسئله فلسطین قبل از روزهای سخت انقلاب نیز مورد نظر حضرت امام بود و ایشان رژیم اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناختند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مسئله فلسطین از طریق اهمیت دادن به این بحث که اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود با جدیت بیشتری پیگیری شد و حضرت امام تلاش کردند تا این مسئله مورد غفلت واقع نشود.
ایجاد جریان‌های تکفیری، چراغ‌ سبز عربستان برای جریان استکبار
حجت‌الاسلام پژمانفرگفت: جریان‌هایی مانند رژیم عربستان که پرچمدار حرکت‌های ضعیف و واداده در منطقه هستند، سعی داشتند تا با نشان‌ دادن چراغ سبزهای ویژه‌ای به آمریکا و اسرائیل، تمام انرژی مسلمانان را به نفع جریان استکبار مصادره کنند و مهمترین فعالیت آن‌ها‌ در این مسیر راه‌اندازی جریان‌های تروریستی و تکفیری در منطقه بود.
پاسخ موشکی، قاطعیت ایران در مسیر مقاومت را نشان داد
وی با اشاره به پاسخ موشکی ایران نسبت به اقدامات تروریستی اخیر اضافه کرد: ایران با این حرکت جواب قاطعانه‌ای به ترقه‌بازی تروریست‌ها داد و این حرکت قاطعیت ایران در مقابل بازی رژیم‌های جعلی مثل عربستان، اردن و سایر کشورهای سرسپرده استکبار را نشان داد و یادآور شد که این قاطعیت و ایستادگی در مسیر مقاومت نباید فراموش شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار گفتمان انقلاب و مقاومت، اثر ویژه‌ای در منطقه خاورمیانه داشته است و توانسته با این گفتمان، حرکت همراه با امکانات رژیم اسرائیل در منطقه را زمین‌گیر کند، موضوع انتفاضه که ریشه در گفتمان و ادبیات انقلاب ما دارد به طور جدی پیگیری شد و امروز نمونه این ادبیات را در گوشه گوشه جهان مشاهده می‌کنیم.
وی به قدرت گرفتن جریان مقاومت در میان ملت‌ها اشاره کرد و گفت: همانگونه که مردم فلسطین در نبود امکانات و با دست خالی و سنگ مقابل رژیم جعلی اسرائیل به نبرد مشغول هستند، مردم کشورهای عراق، سوریه و یمن نیز در مقابل زیاده خواهی دنیای استکبار ایستاده و مقاومت می‌کنند که این مقاومت ناشی از تأثیر ادبیات و گفتمان انقلاب اسلامی است.
مقاومت ما در دل مردم منطقه کارگشا بود
حجت‌الاسلام پژمانفر گسترش فرهنگ مقاومت در میان کشورهای منطقه را یادآور شد و گفت: ما در بین مردم کشورهای منطقه جایگاه خود را داریم و این ایستادگی و مقاومت توانسته در دل ملت‌ها کارگشا باشد، گرچه افرادی که در این کشورها بر مسند امور نشسته‌اند سرسوزنی به آراء مردم و دموکراسی توجهی ندارند اما این مسئله به خوبی روشن است که جمهوری اسلامی توانسته مدل و الگوی خود را در بین مردم منطقه گسترش دهد.
وی به جهانی شدن جریان مقاومت اشاره کرد و افزود: نمود این قضیه آن جایی است که می‌بینیم در میان کشورهای اسلامی و حتی غیراسلامی به رقم تمام فشارها و ممانعت‌ها، راهپیمایی روز قدس به عنوان یک اتفاق که از ایران ریشه گرفته‌ است، صورت می‌گیرد و این حرکت مسیر خوش را روز به‌ روز ادامه خواهد داد تا نجات و رستگاری برای جریان گفتمان مقاومت نزدیک تر شود، همانگونه که خداوند در آیه 81 سوره هود فرموده است: «أَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ، مگر صبح نزدیک نیست».
captcha