تبلیغات اسلامی یکی از سالم‌ترین و فعال ترین دستگاه های فرهنگی است
کد خبر: 3613446
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳

تبلیغات اسلامی یکی از سالم‌ترین و فعال ترین دستگاه های فرهنگی است

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه تبلیغات اسلامی یکی از سالم ترین و فعال ترین دستگاه های فرهنگی است، گفت: علیرغم کمبود منابع و اعتبارات، اما کارهای خوبی توسط سازمان تبلیغات صورت گرفته و این سازمان در همه حوزه‌ها ورود پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان امروز، چهارم  تیرماه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان کردستان، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در یکم تیرماه سال 1360 به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد و از آغاز تاکنون با نیروهای متدین، انقلابی و متعهد خود و با کمترین توقع فعالیت کرده است.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات اسلامی یکی از سالم ترین و فعال ترین دستگاه های فرهنگی است، گفت: علیرغم کمبود منابع و اعتبارات، اما کارهای خوبی توسط سازمان تبلیغات صورت گرفته و این سازمان در همه حوزه‌ها ورود پیدا کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه در تبلیغات اسلامی براساس فرهنگ جهادی و انقلابی کارها صورت می‌گیرد، عنوان کرد: احیا و فعال‌سازی مساجد به عنوان پایگاه‌های اصلی فعالیت‌های فرهنگی و دینی، یکی از وظایف سازمانی این اداره کل است که متاسفانه در کشور ما مساجد دارای مدیریت واحدی نبوده و ما نمی توانیم از این پایگاه به خوبی استفاده کنیم.

وی پرداختن به مباحث قرآنی را یکی دیگر از وظایف این نهاد برشمرد و عنوان کرد: تلاش می‌کنیم که قرآن کریم به عنوان مشعل هدایت جوامع بشری جاری و ساری شود زیرا اگر گرفتار معضلاتی شده‌ایم به دلیل دوری از قرآن بوده است.

حجت الاسلام کرمی، آموزش و اعزام مبلغان و حمایت از اقشار تاثیرگذار جامعه و ارائه آموزش به آنها را از دیگر اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی عنوان کرد و گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مناطق محروم، روستاها و حاشیه شهرها به صورت ویژه مورد توجه این نهاد قرار گرفته است.

60 درصد از کارکنان تبلیغات اسلامی کردستان اهل سنت هستند

وی در ادامه با بیان اینکه قریب به 60 درصد از کارکنان تبلیغات اسلامی کردستان اهل سنت هستند، افزود: 9 مجتمع فرهنگی نور در شهرستان‌های استان کردستان با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان ساخته شده است که به صورت جهادی و انقلابی و شبانه روزی مشغول فعالیت هستند .

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: سال گذشته 56 برنامه شاخص فرهنگی توسط تبلیغات اسلامی در استان اجرا شد که در بسیاری از شاخص‌ها در کشور رتبه برتر شدیم.

وی برگزاری بیش از 50 کارگاه تخصصی سبک زندگی اسلامی، نمایشگاه حجاب و عفاف و اردوهای زیارتی را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و گفت: یکی از وظایف اصلی ما اعزام و استقرار مبلغ در مناطق روستایی و محروم است که در سال گذشته بالغ بیش از یک هزار نفر اعزام شدند.

برگزاری 4500 گفتمان در مدارس و مساجد کردستان

حجت الاسلام کرمی همچنین برگزاری 100 گفتمان دینی برای طلاب و دانشجویان، 4500 گفتمان در مدارس و مساجد، برگزاری 109 ویژه برنامه در هفته وحدت، برگزاری 100 کارگاه آموزشی در حاشیه شهرها در مورد آسیب‌های اجتماعی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته در استان عنوان کرد.

وی در ادامه به برنامه‌های در نظرگرفته شده برای سال جاری هم اشاره و عنوان کرد: حدود 70 برنامه شاخص در سال 96 تصویب شده است که در حوزه‌ دینی، فرهنگی، آموزشی، قرآنی و... با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان در استان اجرا خواهند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان تاکید کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در روستاها، حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار در سال جاری در اولویت ماست و هیچ نهاد فرهنگی همچون سازمان تبلیغات اسلامی در مناطق روستایی و محروم سرمایه گذاری نکرده است چرا که در این استان ماهیانه بیش از 60 میلیون تومان در مناطق محروم هزینه می‌شود.

captcha