آغاز به کار طرح تربیت دانشجو معلم قرآن کریم در استان مرکزی
کد خبر: 3614307
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹

آغاز به کار طرح تربیت دانشجو معلم قرآن کریم در استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: دومین دوره طرح تربیت دانشجو معلم قرآن کریم به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی استان از امروز، 10 تیرماه فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، دومین دوره طرح تربیت دانشجو معلم قرآن کریم به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی استان، از امروز، 10 تیرماه فعالیت خود را رسماً آغاز کرد. 
 زهره نعمتی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، به خبرنگار ایکنا گفت: ثبت نام این دوره از اسفندماه سال گذشته آغاز شد، 100 نفر از دانشجویان برای حضور در این طرح اعلام آمادگی کردند. دانشجویان در آزمون مرحله مقدماتی طرح شرکت و از بین آنها تعداد 20 نفر از آقایان و 27 نفر از خواهران برای حضور در دوره آمادگی پذیرفته شدند. 
وی تصریح کرد: طرح دانشجو معلم قرآن کریم برای دومین بار انجام می‌شود، اردوی سال گذشته طرح تربیت دانشجو معلم قرآن به صورت ملی برگزار شد و افراد برگزیده استانی  به این اردو راه یافتند، اما امسال اردو را جهاد دانشگاهی استان در دانشگاه اراک برگزار می‌کند. 
نعمتی در مورد نحوه انتخاب دانشجویان اظهار کرد: دانشجویان با توانایی بالا در حوزه علوم قرائت و مفاهیم شناسایی شدند، در بدو امر ثبت‌نام کنندگان در آزمون ورودی که به صورت تلفنی توسط سازمان فعالیت‌های قرآنی کشور انجام شد شرکت داشتند و در مجموع 47 نفر جواز حضور در دوره را کسب کردند. 
نعمتی ادامه داد: دوره دوم طرح تربیت دانشجو معلم قرآن کریم در دو دوره سه روزه انجام می‌شود، به منظور رفاه حال دانشجویان این دوره به مدت یک هفته از امروز آغاز و به صورت فشرده از 8 صبح تا 17 عصر تا پایان هفته ادامه دارد. آزمون این دوره روزهای شنبه، 17 تیر و یکشنبه، 18 همین ماه در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار می‌شود. 
وی بیان کرد: تدبر در قرآن، تجوید و روش تدریس، محور طرح دانشجو معلم قران کریم است و افرادی که امتیاز بالای 70 را کسب کنند می‌توانند در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی جواز تدریس بگیرند. 
نعمتی تصریح کرد: شرط حضور در دوره تربیت معلم قرآن کریم تنها دانشجو بودن است، دانشجویان فارغ‌التحصیل نمی‌توانند در این طرح شرکت کنند، دانشجویان پذیرفته شده حداقل باید دو ترم در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها تدریس داشته باشند، اعزام به اردوهای جهادی، ویژه برنامه‌های قرآنی در سطح ملی از جمله امتیازهای این طرح است. 
این مقام مسئول در پایان گفت: سال گذشته 4 نفر از دانشجویان در مرحله پایانی طرح تربیت معلم قرآن کریم پذیرفته شدند، امیدواریم امسال نیز با تربیت نیروهای متخصص دانشجو در حوزه علوم قرآنی، زمینه اشتغال آنها را فراهم کنیم.
captcha