ترغیب مردم به استفاده از کالای ایرانی؛ هدف مستند «ایران 626»
کد خبر: 3614539
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹

ترغیب مردم به استفاده از کالای ایرانی؛ هدف مستند «ایران 626»

گروه فرهنگی: تهیه‌کننده مستند «ایران 626» بیان کرد: این مستند روایت افرادی است که در کنار حمایت از کالای ایرانی، دیگران را نیز به این کار تشویق می‌کنند.

رشید حاجتمند، تهیه‌کننده مستند «ایران 626» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در خصوص جزئیات این مستند عنوان کرد: «ایران 626» روایت افرادی است که در کنار حمایت از کالای ایرانی، دیگران را نیز به این کار تشویق می‌کنند.
هدف مستند «ایران 626» ترغیب مردم به استفاده از کالای ایرانی
وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی و شعار سال، افزود: هدف از ساخت این برنامه ترغیب مردم به استفاده از کالای ایرانی و جلوگیری از تأثیرات خرید کالای خارجی است. ما در این مستند به سراغ افراد و خانواده‌هایی رفتیم که تقریباً می‌توان گفت تمامی وسائل مورد نیاز و مواد مصرفی آنان ایرانی است، برای مثال در یک قسمت با خانواده‌ای همراه شدیم که چای مصرفی آنان تولید بومی بود.
تولید لباس کودک توسط بانویی طلبه
تهیه‌کننده مستند «ایران 626» با اشاره به اینکه راوی این برنامه، «علی سلیمانی» بازیگر تلویزیون و سینما است، ادامه داد: در قسمتی دیگر از این مستند، شاهد تولید لباس کودک توسط بانویی طلبه هستیم که به دلیل جلوگیری از ورود کالای خارجی به کشور، تولیدی کوچکی در این زمینه راه‌اندازی کرده بود.
حاجتمند با بیان اینکه هزینه این مستند حدود 50 میلیون تومان برآورد شده است، افزود: «ایران 626» در قالب 5 قسمت 30 دقیقه‌ای و با همکاری سازمان فرهنگی ـ تفریحی شهرداری مشهد در شبکه‌‌های خراسان رضوی و دو سیما به روی آنتن رفته و در آینده نیز از شبکه مستند پخش خواهد شد.
وی در خصوص ایده این مستند، اظهار کرد: ایده اولیه این مستند توسط حسن سلطانی ارائه و حدود یک ماه نیز برای ساخت آن زمان صرف شد.
یادآور می‌شود، کارگردان این مستند حجت احمدی‌فر، مدیر فیلم‌برداری و نورپردازی، علی سبحانی، مدیر تولید، هاشم مسعودی، تدوین، کمال ابراهیمی مقدم و راوی این برنامه نیز علی سلیمانی است.
captcha