حضور 300 هزار نفر در چهلمین دوره مسابقات قرآن/ آغاز مرحله استانی
کد خبر: 3614963
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
حجت‌الاسلام حسینی خبر داد:

حضور 300 هزار نفر در چهلمین دوره مسابقات قرآن/ آغاز مرحله استانی

گروه مسابقات: رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن طی یک بازه زمانی 40 روزه تا 20 مردادماه ادامه دارد، گفت: در این دوره از مسابقات مجموعاً بالغ بر 300 هزار نفر ثبت نام کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی،‌ رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد تعداد ثبت نام کننده‌ها در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، گفت: براساس آماری که از استان‌ها در خصوص تعداد علاقه‌مندانی که در این دوره از مسابقات در مقطع بزرگسالان ثبت نام کرده‌اند، بالغ بر 300 هزار نفر بوده است که در رشته‌های مختلف، حفظ، ‌قرائت، ترتیل، تفسیر و معارف قرآن و دعاخوانی، اذان، ابتهال و هم‌سرایی و همخوانی قرآن ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: طبعاً این تعداد غیر از شرکت‌کنندگانی است که در مقطع دانش‌آموزان ثبت نام کرده‌اند. اطلاعات این بخش از طریق ستاد برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان مستقر در وزارت آموزش و پرورش منعکس خواهد شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در ادامه در مورد تقویم زمانی مرحله استانی در استان‌های مختلف نیز اظهار کرد: براساس تقویمی که قبل از سال 96 طراحی شده بود، بازه‌ای که برای برگزاری مسابقات استانی در نظر گرفته شده است از دهم تیر تا 20 مردادماه است.

حسینی بیان کرد: تمامی استان‌ها با توجه به اینکه مراحل شهرستانی را به اتمام رسانده‌اند موظف هستند از 10 تیر تا 20 مردادماه نسبت به برگزاری این مرحله اقدام کنند. البته این اقدام پس از ارسال طرح اقدام به مرکز امور قرآنی و تأیید آن توسط مرکز صورت خواهد گرفت.

وی اذعان کرد: براساس ضرب‌العجلی که به استان‌ها داده‌ایم یک هفته فرصت دارند تا تاریخ دقیق برگزاری مرحله استانی را به ما اعلام کنند و در حال حاضر تمامی استان‌ها مشخص نکرده‌اند که مسابقات خود را در چه تاریخی برگزار خواهند کرد. به محض اینکه تاریخ دقیق همه استان‌ها مشخص شود، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در ادامه در پاسخ به این سوال که زمان برگزاری مرحله استانی را خود مرکز مشخص می‌کند یا استان‌ها،‌ گفت: ما تنها بازه را مشخص می‌کنیم و به عنوان مثال اعلام می‌کنیم یک یا دو ماه برای برگزاری مسابقات زمان در نظر گرفته شده است. در ادامه هر کدام از استان‌ها براساس زمانی که ترجیح می‌دهند، مسابقات را برگزار می‌کنند که باید در بازه مشخص شده باشد. البته تأیید این زمان برگزاری، برعهده مرکز امور قرآنی است و فرم‌هایی که در قالب طرح اقدام ارسال می‌شود باید تکمیل کنند و در ادامه به تأیید مرکز برسد. در این بخش، تأیید داوران و زمان و مکان برگزاری نیز بررسی می‌شود.

captcha