مدعیان حقوق بشر، چرا درباره ترورهای متعدد در ایران سکوت کردند
کد خبر: 3615280
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
آیت‌الله جنتی:

مدعیان حقوق بشر، چرا درباره ترورهای متعدد در ایران سکوت کردند

گروه سیاسی: دبير شورای نگهبان با اشاره به شهادت جمع كثيری از مردم و مسئولان كشورمان در دهه 60، گفت: مدعيان حقوق بشر، چرا درباره ترورهای متعدد در ايران سكوت كردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از اداره‌ كل روابط عمومي شوراي نگهبان، آيت‌الله جنتي صبح امروز، سه‌شنبه 13 تیرماه، در ديدار با كاركنان شوراي نگهبان، طي سخناني، ضمن تبريك عيد سعيد فطر و آرزوي قبولي اعمال و نيز توفيق بندگي و عبادت خالصانه اظهار کرد: انسان بايد بتواند بعد از اين ماه مبارك، يك گام به جلوتر بردارد و در مسير تقوا، پرهيز از گناه، تقرب به خدا و اولياء او حركت كرده و به محرومان و فقرا رسيدگي كند.
رئيس مجلس خبرگان رهبري در همين رابطه با اشاره به حديثي از امام صادق عليه السّلام تأكيد كرد: شيعه واقعي را در مراقبت از مواقع نماز و عبادت؛ و رسيدگي و كمك به برادران ديني، مي‌توان شناخت.
دبير شوراي نگهبان تصريح كرد: ما كه در شوراي نگهبان مشغول فعاليت هستيم نيز بايد اهتمام بيشتري به اين مسائل داشته باشيم تا از دام مكايد شيطان در امان باشيم و در محضر خداوند با قلبي پاك حاضر شويم.
حضرت آيت‌الله جنتي ادامه داد: در حديث ديگري امام علي عليه‌السلام مي‌فرمايند؛ «رسول خدا ما را از سم‌پاشي در آب، غذا و محل زندگي مشركين نهي فرمودند». اين حديث، واقعا قابل تأمل است. اين احاديث شريف و مفاهيم بلند آن، اهميت رعايت حقوق بشر را در اسلام نشان مي‌دهد.
وي تصريح كرد: كساني كه ادعاي‌شان درباره رعايت حقوق بشر، گوش فلك را پر كرده است چرا نسبت به اين تعداد شهيد از بزرگان ما مثل شهداي محراب، شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، سكوت مي‌كنند.
رئيس مجلس خبرگان رهبري افزود: سازمان‌هاي حقوق‌بشري نسبت به جنايات آمريكايي‌ و ايادي‌ آن در ايران سكوت اختيار مي‌كنند. هواپيماي مسافربري ما را با موشك سرنگون كردند و بيش از 200 نفر از زن و كودك را شهيد كردند اما اينها دم نزدند. آن وقت اگر ما عده‌اي از قاچاقچي‌هاي مواد مخدر، تروريست‌ها يا منافقين را كه دست‌شان به خون مردم آلوده است اعدام كنيم، صداي اينها بلند مي‌شود.
دبير شوراي نگهبان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به رخدادهاي سياسي، تصريح كرد: موضع ما در شوراي نگهبان بايد فارغ از جريانات، مقامات و دسته‌بندي‌هاي سياسي و صرفاً در هماهنگي با مواضع امام راحل و رهبر معظم انقلاب باشد.
حضرت آيت‌الله جنتي تأكيد كرد: ما مدعي هستيم كه در راه امام چيزي فروگذار نشده و ايشان همه آن چه را كه بايد براي ما به يادگار گذاشته‌اند و رهبري معظم انقلاب نيز در هر مناسبتي و فراخور حال، مطالب لازم را مطرح و انحرافات و خطرها را بيان مي‌كنند، پس بايد گوش به فرمان مقام معظم رهبري و در پي تحقق منويات ايشان باشيم.
رئيس مجلس خبرگان رهبري، تصريح كرد: بيانات و مواضع رهبر انقلاب به مانند فتاوي يك مجتهد در رساله عمليه منبعث از تعاليم شارع مقدس و بازگوكننده احكام قرآن و روايات است. بنابراين رهبر نظام اسلامي هر آنچه كه بيان مي‌كنند بر مبناي احكام الهي است.
حضرت آيت‌الله جنتي در ادامه با توصيه به كاركنان شوراي نگهبان در جهت‌ بصيرت‌افزايي، اظهار کرد: شوراي نگهبان نبايد مظلوم واقع بشود. اينكه اين نهاد را به سياسي‌كاري متهم كنند و بگويند شوراي نگهبان بر خلاف حق و عدالت عمل مي‌كند، دور از انصاف است.
رئيس مجلس خبرگان در قسمت ديگري از اظهارات خود ضمن گلايه از برخي رفتارهاي انتخاباتي و تبليغاتي، گفت: در جمهوري اسلامي نبايد به گونه‌اي باشد كه مثل غربي‌ها به هر قيمت رأي جمع كنند. البته بايد از برخي عملكردهاي خوب و درست در انتخابات نيز تقدير كرد.
دبير شوراي نگهبان افزود: در حالي كه مسئول يك نهاد كليه كاركنان و منصوبين خود را از تمام فعاليت‌هاي انتخاباتي منع مي‌كرد، از طرف ديگر شاهد بوديم برخي دستگاه‌هاي كشور ستاد انتخاباتي شده بود و همه مديران و معاونان در خدمت يك نامزد در آمدند. واقعاً اينها چه جوابي دارند؟ به هر حال اين تخلفات به دستگاه قضايي منعكس شد كه اميدواريم رسيدگي شود.
وي در بخش پاياني سخنان خود ضمن تقدير از حمله موشكي سپاه به مواضع تروريست‌ها در سوريه، اظهار کرد: بايد با همه وجود از سپاه تشكر كرد. اين اقدام آنها بازخورد بسيار خوبي در داخل و خارج داشت.
رئيس مجلس خبرگان رهبري ضمن انتقاد از برخي حملات غيرمنصفانه در داخل كشور عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي افزود: مگر امام نفرمود كه اگر سپاه نبود، كشور هم نبود؟ آيا فكر نمي‌كنند اگر سپاه نباشد چه بر سر امنيت كشور مي‌آيد؟‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در ابعاد مختلف مشغول خدمت است. من نمي‌گويم تنها سپاه مشغول خدمت به نظام است اما آن نهادي كه جلوي خطرات سينه سپر مي‌كند و با كمترين امكانات و هزينه به ارائه خدمات جهادي مي‌پردازد، اين نهاد انقلابي است.
رئيس مجلس خبرگان در انتها خاطرنشان كرد: اميدواريم نتيجه انتخابات بالاخره به خير و صلاح اين مردم تمام شود. همه بايد دعا كنيم دولت موفق به كار و خدمت شود. متأسفانه وضع كار و اشتغال خوب نيست. رهبري هم امسال را سال توليد و اقتصاد مقاومتي نامگذاري كردند و ما انتظار داريم دولت به دردها و مشكلات مردم برسد و در كابينه آينده از نيروهاي انقلابي استفاده كند. اگر نيروي انقلابي؛ وزير، استاندار و فرماندار شود؛ قطعا اقتصاد مقاومتي تحقق پيدا مي‌كند.

captcha