اختتامیه بیست‌ویکمین دوره مسابقات قرآن دانشگاه پیام نور خراسان رضوی برگزار شد
کد خبر: 3615525
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

اختتامیه بیست‌ویکمین دوره مسابقات قرآن دانشگاه پیام نور خراسان رضوی برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله استانی بیست‌ویکمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با معرفی برگزیدگان رشته‌های مختلف به کار خود در مشهد پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اختتامیه مرحله استانی بیست‌ویکمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور خراسان رضوی سه‌شنبه، ۱۳ تیرماه در این دانشگاه پیام نور مشهد برگزار شد.
در این مراسم محمدکاظم جباریان، مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور خراسان رضوی اظهار کرد: استمرار برگزاری مسابقات قرآنی، همه ساله در این دانشگاه باعث افتخار و خرسندی است.
وی با اشاره به توصیه ای از قرآن کریم مبنی بر اینکه خانه‌هایتان را با تلاوت قرآن نورانی کنید، ابراز کرد: این توصیه قرآن کریم از ابعاد مختلف قابل بررسی بوده و این نور همان قرآن کریم است به گونه‌ای که در روایات ائمه(ع) دنیا به زندان مومن تشبیه شده و قرآن پنجره‌ای روبه حقایق دنیا است لذا مومن نباید خود را محدود به مادیات و مطامع دنیوی کنند.
اختتامیه بیست‌ویکمین دوره مسابقات قرآن دانشگاه پیام نور خراسان رضوی برگزار شد
همچنین در مراسم اختتامیه محمدعلی داوریار، رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با بیان اینکه سلامتی و امنیت دو نعمت ناشناخته است، ابراز کرد: راه حفظ امنیت، عمل به سفارشات قرآن کریم است که عمل به دو یادگار و سفارش پیامبر اکرم(ص) باعث آرامش، امنیت و ... خواهد شد.
گفتنی است، در این دوره از رقابت‌ها۲۷۱ شرکت‌کننده در بخش شفاهی بانوان و آقایان در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ ۵ جزء، ۱۰ و حفظ کل قرآن کریم، مدیحه‌سرایی و ... حضور داشتند.
همچنین ۱۷۷ نفر از دانشجویان نیز در رشته‌های کتبی شامل معارف قرآنی و سیره اهل بیت(ع)، پژوهش‌ و کتابخوانی و ... شرکت کردند.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از برگزیدگان رشته‌های مختلف مرحله استانی بیست‌ویکمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با اهدا هدایایی تجلیل صورت گرفت.
برگزیدگان بخش آقایان در رشته‌ ترتیل به ترتیب علیرضا اصل‌وند از دانشگاه پیام نور واحد چناران رتبه اول و امیر ساعی از دانشگاه پیام‌نور واحد قدمگاه رتبه دوم را به دست آوردند و در بقیه رتبه‌ها کسی موفق به کسب حدنصاب نشد.
اختتامیه بیست‌ویکمین دوره مسابقات قرآن دانشگاه پیام نور خراسان رضوی برگزار شد
همچنین در رشته قرائت نفر اول حمزه یزدان‌فر از دانشگاه پیام نور واحد سبزوار، نفر دوم احسان سوختانلو از دانشگاه پیام نور واحد مشهد و نفر سوم وحید نظری‌نیا از دانشگاه پیام نور واحد نیشابور بودند.
مجتبی یعقوبی از دانشگاه پیام نور واحد فریمان، رتبه اول رشته حفظ پنج جزء قرآن کریم، مرتضی رستگار از دانشگاه پیام نور واحد تربت حیدریه، رتبه اول رشته حفظ 10 جزء قرآن کریم و یعقوب پاسبان فیروزکوهی از دانشگاه پیام نور واحد فریمان رتبه دوم را به خود اختصاص دادند.
در رشته حفظ 20 جزء محمدجواد فاضل از دانشگاه پیام نور واحد نیشابور و در رشته حفظ کل قرآن کریم مصیب یعقوبی از دانشگاه پیام نور واحد فریمان رتبه نخست هر رشته را به دست آوردند.
در قسمت بانوان و در رشته ترتیل زهره خاورزاده رتبه اول، فاطمه پاک‌روح از دانشگاه پیام نور واحد مشهد رتبه دوم و فاطمه سفری نیک‌خو از دانشگاه پیام نور واحد کاشمر، رتبه سوم ا کسب کردند.
در رشته قرائت تحقیق بانوان نیز فاطمه کیانی از دانشگاه پیام نور واحد نیشابور و زکیه داودی از پیام نور مشهد به ترتیب موفق به کسب رتبه اول و دوم شدند. 
اختتامیه بیست‌ویکمین دوره مسابقات قرآن دانشگاه پیام نور خراسان رضوی برگزار شد
در رشته حفظ پنج جزء قرآن کریم عاطفه پورعلی‌آهنگ از دانشگاه پیام نور واحد بجستان رتبه نخست، در رشته حفظ 10 جزء قرآن کریم لیلا سیاح از دانشگاه پیام نور واحد نیشابور رتبه اول و زهره شادی از دانشگاه پیام نور واحد نیشابور، رتبه دوم را به دست آورند.
علاوه بر این در رشته حفظ 20 جزء فاطمه صابریان از دانشگاه پیام نور واحد نیشابور و در رشته حفظ کل قرآن کریم فائزه زنده‌دل از دانشگاه پیام نور واحد تربت حیدریه موفق به کسب رتبه اول شدند.
اختتامیه بیست‌ویکمین دوره مسابقات قرآن دانشگاه پیام نور خراسان رضوی برگزار شد
گفتنی است، در تمامی رشته‌های این مسابقات برگزیدگان برخی رتبه‌ها ذکر نشده است و آن بدان جهت است که کسی حدنصاب لازم را برای کسب رتبه در آن رشته به دست نیاورده است.
captcha