درخشش دانش‌آموزان البرزی در المپیاد فرهنگی ـ ورزشی کشور
کد خبر: 3619032
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷

درخشش دانش‌آموزان البرزی در المپیاد فرهنگی ـ ورزشی کشور

گروه فرهنگی: معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش البرز گفت: دانش‌آموزان این استان در المپیاد فرهنگی ـ ورزشی دانش‌آموزان دختر سراسر کشور موفق به کسب پنج مقام گروهی و انفرادی شدند.

فرشید علیزاده، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهار کرد: این دوره از مسابقات در استان مرکزی برگزار شد که دانش‌آموزان دختر ابتدایی و متوسطه دوره اول البرز بار دیگر با کسب مقام‌های برتر در رشته تنیس روی میز و شطرنج برای این استان افتخارآفرینی کردند.
وی افزود: در قسمت تیمی مسابقات تنیس روی میز، تیم البرز در جایگاه سوم کشوری قرار گرفت.
این مسئول یادآور شد: پریناز حاجیلو نیز مقام اول انفرادی را در مسابقات تنیس روی میز دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوره اول کشور را کسب کرد.
علیزاده بیان کرد: در قسمت انفرادی تنیس روی میز نیز فاطمه سادات کیایی از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی البرز، مقام دوم کشوری را به خود اختصاص داد.
وی در ادامه به کسب مقام انفرادی دانش‌آموزان دختر مقطع ابتدایی استان البرز در رشته شطرنج اشاره کرد و افزود: پارمیس دشتی و دینا طاهرخانی در این رشته ورزشی موفق به کسب مقام سوم کشوری شدند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز خاطرنشان کرد: هر ساله در تابستان برای دانش‌آموزان المپیاد ورزشی - فرهنگی کشوری برای دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف ورزشی برگزار می‌شود که در تابستان امسال 573 دانش‌آموز البرزی در این المپیاد شرکت می‌کنند.
وی تاکید کرد: استان البرز نیز در این المپیاد فرهنگی ورزشی میزبان مسابقات دانش‌آموزان کشور در رشته ورزشی شنا در مرداد ماه است.
captcha