حمایت از تولید داخلی؛ مطالبه اصلی فعالان عرصه مد و لباس
کد خبر: 3619110
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
فرجی تأکید کرد:

حمایت از تولید داخلی؛ مطالبه اصلی فعالان عرصه مد و لباس

گروه اجتماعی: مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری مرکزی ادامه داد: در جلسه‌ای که با مدیرکل ارشاد استان و طراحان مد و لباس و پارچه داشتیم نیاز اصلی طراحان حمایت از تولیدات داخلی عنوان و نهایتاً مقرر شد که طراحان استان در قالب تشکل، صنف یا مؤسسه‌ای غیردولتی ساماندهی شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، زهرا فرجی، مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری مرکزی، امروز، 24 تیرماه، در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره مد و لباس استان که در مجتمع آفتاب اراک برگزار شد گفت: در طول هفته‌ عفاف و حجاب برنامه‌های مختلفی با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سطح استان مرکزی اجرا شد.
وی ادامه داد: انتظار مردم این است که به عنوان فرد ایرانی مسلمان، فرهنگ عفاف و حجاب که فرهنگی مبتنی بر موازین شرعی و متناسب با نسل جوان است را در سطح جامعه ارائه دهیم همه باید بدانیم که عفاف و حجاب حق‌الله است نه حق‌الناس؛ لذا اینکه عده‌ای بهانه می‌آورند ظاهر خود را مطابق با خواست همسر یا والدین  می‌آرایند قابل قبول نیست ملاک عفاف و حجاب نظر خانواده و اطرافیان نیست بلکه ملاک شریعت است و جزو حق‌الله محسوب می‌شود.
فرجی افزود: تولیدات عفاف و حجاب باید با توجه به انواع سلایق و نیازهای نسل جوان و متناسب با فرهنگ ایرانی اصیل دنبال شود در سطح کشور ظرفیت‌های خوبی در این زمینه وجود دارد هنرمندان استان نیز در زمینه طراحی پارچه و مد و لباس  طرح‌های قابلی در سطح کشور دارند که نیازمند حمایت است.
 مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری مرکزی ادامه داد: در جلسه‌ای که با مدیرکل ارشاد استان و طراحان مد و لباس و پارچه داشتیم نیاز اصلی طراحان حمایت از تولیدات داخلی عنوان و نهایتاً مقرر شد که طراحان استان در قالب تشکل، صنف یا مؤسسه‌ای غیردولتی ساماندهی شوند و آنچه اتفاق می‌افتد حمایت از صنف و تشکل باشد.
وی گفت: در کشوری زندگی می‌کنیم که ادعای فرهنگ ایرانی و فرهنگ ناب محمدی(ص) و در سطح بین‌الملل حرف برای گفتن دارد باید به مقوله عفاف و حجاب به عنوان یکی از بخش‌های فرهنگی توجه ویژه داشته باشیم مفهوم عام عفاف به معنای پرهیز از هر آنچه نباید انجام داد اعم از رفتار و ظاهر و حجاب نیز به عنوان نماد و پوششی از عفاف درونی و مبنایی که بر اساس آن ارزش‌گذاری می‌شود.
فرجی ادامه داد: برخی وضعیت امروز عفاف و حجاب را مناسب نمی‌دانند و این امر را به بانوان ارتباط ‌می‌دهند در حالیکه عفاف و حجاب هم برای زنان و هم مردان چارچوب دارد و همه باید به این فرهنگ دینی توجه و آن را ترویج کنیم که اگر در این زمینه غفلت شود منجر به ناهنجاری می‌شود و به سلامت جامعه ضرر می‌رساند.
مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری مرکزی گفت: انتظار می‌رود با عوامل قاچاق پوشاک برخورد قاطع صورت گیرد و بر عرضه کنندگان پوشاک نیز نظارت دقیق وجود داشته باشد حمایت از تولیدکنندگان داخلی جهت تولید انبوه، سرمایه‌گذاری و ارائه طرح‌های بیشتر متناسب با نیاز جوانان و فرهنگ دینی را باید در نظر داشته باشیم .
captcha