سرمایه‌گذاری قرآنی مساوی است با کاهش پرونده‌های دادگستری
کد خبر: 3619183
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
حسن بیگی:

سرمایه‌گذاری قرآنی مساوی است با کاهش پرونده‌های دادگستری

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی گفت: هر چه سرمایه‌گذاری فرهنگی قرآنی روی جوانان و نوجوانان انجام شود منجر به کاهش پرونده‌های دادگستری، زندان‌ها و آسیب‌های اجتماعی خواهد شد. اگر اعتقادات مردم را تقویت کنیم دنبال جرم نمی‌روند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، شکرالله حسن بیگی، معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی، امروز 24 تیرماه در جلسه هماهنگی برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) که در استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: این جشنواره از سال 93 با شهرستان محلات آغاز و امسال که چهارمین دوره را تجربه می‌کند 9 شهرستان را پوشش می‌دهد سال آینده نیز 12شهرستان این طرح را اجرا می‌کنند. 
وی تصریح کرد: با اجرای جشنواره قرآنی گل های محمدی فضای تمام شهرستان‌ها قرآنی می‌شود، امسال شازند میزبان مرحله استانی جشنواره است آیین اختتامیه نیز از شبکه قرآن و شبکه استانی آفتاب به صورت زنده پخش می‌شود. 
حسن‌بیگی اظهار کرد: هر چه سرمایه‌گذاری فرهنگی قرآنی روی جوانان و نوجوانان انجام شود منجر به کاهش پرونده‌های دادگستری، زندان‌ها و آسیب‌های اجتماعی خواهد شد. در ماه مبارک رمضان طبق آمار کلانتری‌ها آمار جرم در حد چشم گیری کاهش می‌یابد این نشان می‌دهد که اگر اعتقادات مردم را تقویت کنیم دنبال جرم نمی‌روند. 
وی ادامه داد: آثار هنری جشنواره توسط کانون پرورش فکری کودکان، جمعیت هلال احمر و آموزش‌وپرورش جمع‌آوری و در صورت امکان آثار منتخب چاپ می‌شود. 
حسن بیگی زمان برگزاری آیین اختتامیه بخش هنری را 26 مردادماه اعلام کرد و افزود: پسران 4 شهریور و دختران 6 شهریور در شازند به رقابت می‌پردازند، آیین اختتامیه نیز 9 شهریور در سالن پالایشگاه مهاجران برگزار می‌شود. 
رئیس جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) در پایان اظهار کرد: کمیته‌های هنری از جمله کانون پرورش فکری، هلال احمر و آموزش‌وپرورش جلسه‌ای جهت هماهنگی بیشتر برگزار کنند. 
به گزارش ایکنا؛ غلام‌عباس میرزایی، فرماندار شازند نیز در این جلسه گفت: جلسات هماهنگی مرحله استانی جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) در این شهرستان برگزار شده و همه دستگاه‌ها برای فعالیت در این بخش اعلام آمادگی کردند. 
وی ادامه داد: فرستادن یک رابط برای ستاد از جمله برنامه‌های ابداعی است، برای تحقق بهتر برنامه استانی از صنایع هم دعوت کردیم و از آنان قول همکاری گرفتیم. 
میرزایی تصریح کرد: تا امروز حدود 300 نفر در جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) ثبت‌نام کردند. با توجه به اینکه مرحله استانی جشنواره و آیین اختتامیه در این شهرستان اجرایی می‌شود تقاضا دارم صدا و سیما بررسی کند اگر زیرساخت لازم برای انعکاس پوشش تصویری وجود ندارد مکان دیگری را پیشنهاد دهیم.
captcha