معضل آسیب‌ اجتماعی بدون راهکار قرآنی حل نشدنی است
کد خبر: 3624348
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸

معضل آسیب‌ اجتماعی بدون راهکار قرآنی حل نشدنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی گفت: تنها راه برون رفت از آسیب اجتماعی و پیشگیری از این حوزه خطرناک و نگران کننده، آموزه‌های قرآنی است. اگر مباحث قرآن و توسل وجود نداشته باشد در مبارزه با آسیب اجتماعی راه به جایی نخواهیم برد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حمید قربانی جم، مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی، امروز، 7مردادماه، در نشست دبیران چهارمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و گل‌های فاطمی(س) استان که در این اداره‌کل برگزار شد گفت: در روزگار زندگی می‌کنیم که توسط آسیب اجتماعی محصور شده‌ایم. اگر به پوسته باطنی و ظاهری شهر توجه نکنیم روز به روز آسیب‌ها بیشتر می‌شود. 
وی تصریح کرد: گرفتاری‌ها و  نوع زندگی مدرن امروزی با ظهور رسانه‌های رنگارنگ و با حمایت جدی دشمن از یک طرف و فضای داخلی از سوی دیگر زمینه آسیب‌های اجتماعی را بیشتر می‌کند. تنها راه برون رفت از آسیب اجتماعی و پیشگیری از ورود به این حوزه خطرناک و نگران کننده، آموزه‌های قرآنی است. اگر مباحث قرآن و توسل وجود نداشته باشد در مبارزه با آسیب اجتماعی راه به جایی نخواهیم برد. 
قربانی‌جم اظهار کرد: تأثیرات فرهنگ دینی و قرآنی بر اتفاقات ناخوشایند اجتماعی باید در پایان‌نامه دانشجویان روانشناسی و جامعه شناسی مورد تحقیق قرار گیرد. درصد بسیاری از مجرمان و زندانیان مرتکب جرائم عمد می‌شوند همان افرادی هستند که تربیت دینی نداشته یا بسیار کمرنگ داشتند. 
وی ادامه داد: وقتی در گرفتاری‌های زندگی با اتفاقات خوبی مانند جشنواره‌های قرآنی مواجه می‌شویم حس خوشایندی به انسان دست می‌دهد، چشم انداز بنده برای جشنواره امسال گل‌های محمدی(ص) ملی بود، اینکه بعد از 4 سال هنوز این جشنواره ملی نشده است چندان خوشایند نیست.
وی تصریح کرد: برگزاری نشست ویژه با صنایع استان کمک می‌کند تا جشنواره هرچه زودتر ملی شود، استان مرکزی نیاز به اراده‌های بلند پولادین دارد باید کارهای بزرگی برای استان انجام داد. در دیار امام راحل از ظرفیت‌ها خوب استفاده نمی‌کنیم. 
وی افزود: امیدوارم روزی برسد که شهرستان‌ها برای شرکت در جشنواره قرآنی تمام فضای شهر را مزین به آیات الهی کنند و مردم نقش خود را برای برگزاری جشنواره ایفا کنند. همیشه حسرت می‌خورم خمین هیچگاه در قامت امام راحل برنامه اجرا نکرده است. 
قربانی‌جم ادامه داد: انتخاب افراد خوش ذوق و مبتکر برای برگزاری جشنواره قوی بسیار مهم است. باید به جشنواره نگاه هنری داشت. تا شروع جشنواره، در شهرستان‌ها با استفاده از ظرفیت خبرنگاران، از کلاس‌ها تصویربرداری و آن را برای پخش آماده کنید، صدا و سیما نیز پخش خواهد کرد تا عموم مردم شاهد فرایند جشنواره باشند.
مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی در پایان اظهار کرد: برای نشان دادن فعالیت‌ها در فضای مجازی باید فعال‌تر باشیم، می‌توانیم از کودکان و نوجوانان حاضر در جشنواره قرآنی در برنامه ویژه کودک و نوجوان تحت عنوان «نفس» دعوت کنیم. پخش برنامه زنده جشنواره استانی نیز امکان پذیر است به شرط اینکه به موقع آغاز شود. 
captcha