آغاز محافل انس و معرفت زائران ایرانی در مدینه
کد خبر: 3625489
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶

آغاز محافل انس و معرفت زائران ایرانی در مدینه

گروه جامعه: با ورود اولین کاروان‌های زائران ایرانی به مدینه منوره محافل انس و معرفت زائران ایرانی در محل هتل‌های زائران آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج محفل انس و معرفت زائران كاروان‌های اعزامی از استان اردبيل در يكی از هتل‌های مدينه منوره برگزار‌شد.

این محفل نورانی در فضایی آكنده از معنویت با حضور پرشور زائران اردبیلی و شماری از مسئولان و دست اندركاران بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در هتل مراج طیبه برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عسكری رابط فرهنگی بعثه در سخنانی به زائران توصیه كرد كه از فرصت حضور در مسجد النبی و مسجدالحرام و دیگر اماكن زیارتی هرچه بیشتر بهره‌برده و استفاده كامل معنوی را ببرند.

این مراسم با مدیحه سرایی و نوحه خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در جمع عاشقان الهی ادامه یافت.

در پایان این برنامه زائران اردبیلی در گفت‌وگو با حجت الاسلام والمسلمین عسكری رابط فرهنگی بعثه از برخورد و رفتار مامورین فرودگاه مدینه منوره به هنگام ورود به عربستان و تعامل عوامل ایرانی ابراز رضایت كردند.

گفتنی است امسال 86 هزار و 500 زائر ایرانی در قالب نزدیك به 600 كاروان به مدینه منوره و مكه معظمه اعزام می‌شوند و معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری برنامه‌های متنوع فرهنگی برای زائران ایرانی در ایام اقامت در این دو شهر پیش بینی كرده است.

captcha