فعالیت 6 کتابخانه روستایی در ابهر
کد خبر: 3626015
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
بختیاری عنوان کرد:

فعالیت 6 کتابخانه روستایی در ابهر

گروه اجتماعی: مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر گفت: در حال حاضر 6 کتابخانه روستایی در این شهرستان فعالیت دارد.

عبدالحسین بختیاری، مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: شهرستان ابهر دارای 12 کتابخانه عمومی است که از این تعداد 6 کتابخانه شهری و 6 کتابخانه روستایی هستند.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار 7 درصد جمعیت شهرستان ابهر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، تصریح کرد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش میزان عضویت در کتابخانه‌های عمومی شهرستان را شاهد بودیم و در حال حاضر نیز هزار و 200 نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی در ابهر هستند.

بختیاری با بیان اینکه بر اساس آخرین سنجش شورای فرهنگ عمومی در سال 92 میزان سرانه مطالعه در سطح کشور 76 دقیقه بود، تاکید کرد: این میزان شامل انواع مطالعه از جمله نشریات، روزنامه‌ها، قرآن و کتب ادعیه و مطالعه توسط فضای مجازی بود که طی این نظرسنجی استان زنجان رتبه دوم بعد از تهران را با 83 دقیقه مطالعه داشت.

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر گفت: برای نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی باید همه نهادهای مربوطه به رسالت خود عمل کنند که گام اول در خانواده است و بعد آموزش و پرورش، رسانه‌ها و تبلیغات و همچنین کتابخانه‌های عمومی و ارگان‌های فرهنگی در این زمینه نقش مهمی دارند.

بختیاری تصریح کرد: برای در دسترس بودن کتاب و تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در حال حاضر 12 ایستگاه کتابخوان در اماکن عمومی شهرستان دائر شده است همچنین برگزاری جلسات طرح کتابخوان و توجه به جذابیت برنامه‌ها در بخش کودک کتابخانه‌های عمومی در دستور کار قرار دارد.


captcha