ترویج گفتمان دینی در جامعه اولویت رسانه‌ باشد
کد خبر: 3627893
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴

ترویج گفتمان دینی در جامعه اولویت رسانه‌ باشد

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: خبرنگاران توانمند از عوامل انتشار پیام حکومت دینی در جهان هستند، خبرنگار باید حامل پیام دین باشد و رسانه‌ها گفتمان دینی را به گفتمان غالب جامعه تبدیل کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، امروز، 16مردادماه، در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد گفت: شهادت محمود صارمی در مزار شریف، نشان دهنده رسالت سنگین خبرنگاران و وظیفه شناسی این قشر دارد.
وی ادامه داد: برخورداری از نیروهای کیفی در حوزه اطلاع‌رسانی جایگاه این رسالت را افزایش می‌دهد، وجه تسمیه روز خبرنگار با سالروز شهادت محمود صارمی، اصل گرامیداشت حوزه ایثار و شهادت است همانطور که قرآن برای ایثار ارزش قائل است.
حجت‌الاسلام قربان‌پور افزود: اگر قرار است پیام جمهوری اسلامی به سراسر جهان مخابره شود و حکومت دینی را به همگان عرضه کند یکی از عوامل این پیام رسانی، خبرنگاران خبره و توانمند هستند خبرنگار باید حامل پیام دین باشد هر چند ممکن است استکبار از انتشار پیام اسلام در جهان جلوگیری کند. 
وی ادامه داد: خوشبختانه هر کجا حاکمیت اسلام و قرآن محقق شده است مردم از حقایق آگاه شده‌اند، افزایش آمار مسلمانان نتیجه  اطلاع رسانی و ترویج پیام دین و قرآن است.
وی بیان کرد: خبرنگاران حلقه واسط  مردم و مسئولان هستند. بخشی از رسالت خبرنگاران پیام رسانی درباره عملکرد مسئولان است که ممکن است با انتقاداتی نیز همراه باشد اما به هر ترتیب آگاه‌سازی مردم از عملکرد مسئولان بر عهده خبرنگاران است.
حجت‌الاسلام قربان‌پور تصریح کرد:خبرنگار باید از آمارگرایی پرهیز کند و واقعیت را با نگاه مثبت به گوش مردم برساند نقد خبرنگار باید خیرخواهانه و با منطق همراه باشد. رسانه‌ باید گفتمان دینی را به گفتمان غالب در جامعه تبدیل کند.  
وی ادامه داد: تبلیغات اسلامی استان برنامه محور است اما ممکن است اشکالاتی نیز در کار باشد مانند اولویت بندی برنامه‌ها، ما از نظرات اصحاب رسانه در این زمینه استقبال می‌کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تأکید کرد: فعالیت‌های قرآنی باید با حرص و ولع بیشتری دنبال شود، گسترش این فعالیت‌ها با کاهش آسیب‌های اجتماعی رابطه معکوس دارد. 
یادآور می‌شود؛ در پایان مراسم از خبرنگاران فعال حوزه تبلیغات اسلامی استان تجلیل شد.
captcha