ضرورت بازبینی در شیوه‌های تبلیغ دین
کد خبر: 3627948
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۹
حجت الاسلام شاه آبادی مطرح کرد:

ضرورت بازبینی در شیوه‌های تبلیغ دین

گروه فرهنگی: مدیر مؤسسه غدیرشناسی با اشاره به اینکه باید در شیوه‌های تبلیغ دینی بازبینی کنیم، افزود: دشمن نیازهای روز جامعه ما را به خوبی رصد می‌کند، نسبت به آنها شناخت دارد و برای هر نیاز برنامه‌ای مشخص و هدفمند دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام سعید شاه‌آبادی، مدیر مؤسسه غدیرشناسی عصر دیروز دوشنبه، 16 مرداد در دیدار با محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، گفت: مؤسسه غدیرشناسی با رویکرد آموزشی و معرفتی در کشور در حوزه واقعه غدیر و موضوع ولایت فعالیت می‌کند.
وی افزود: معتقدیم که باید در شیوه‌های تبلیغ دینی بازبینی کنیم، لازم است نیاز سنجی انجام شود، نیازهای امروز جامعه را بشناسیم و براساس نیازها برنامه‌های مختلف را اجرا کنیم.
مدیر مؤسسه غدیرشناسی بیان کرد: دشمن نیازهای روز جامعه ما را به خوبی رصد می‌کند، نسبت به آنها شناخت دارد و برای هر نیاز برنامه‌ای مشخص و هدفمند دارد، در این زمینه عقب هستیم و سرزمین‌های تسخیر شده‌ای دست دشمن داریم که باید انها را آزاد کنیم.
حجت‌الاسلام شاه‌آبادی با اشاره به اینکه برگزاری کلاس‌های غدیر‌شناسی در کشور در دستور کار است گفت: عموم مردم در دوره‌های آموزشی غدیر‌شناسی شرکت می‌کنند و در طول ٧ سال فعالیت مؤسسه بیش از ١٠ هزار نفر در ٢١ شهر کشور در این دوره‌ها شرکت کردند.
مدیر مؤسسه غدیرشناسی با بیان این که در بعضی شهرها این دوره‌ها استمرار دارد افزود: جمعیت قابل توجهی از برادران اهل سنت نیز در این دوره‌ها شرکت کردند و این کلاس‌ها به‌دور از هر‌گونه بی‌احترامی به اعتقادات مذهبی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام شاه‌آبادی با اشاره به این که از خود منابع سایر مذاهب می‌شود مسئله ولایت و غدیر را اثبات کرد گفت: وقتی می‌شود عقایدمان را به حق اثبات کرد، نیاز به بی‌احترامی نیست و با این کار مخالف هستیم.
وی با بیان اینکه عشق به اهل بیت‌(ع) در اهل سنت وجود دارد گفت: حرف حق را باید در فضای عالمانه و دوستانه مطرح کرد.
در این دیدار همچنین محمد رضا علیزاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد  اسلامی استان کرمان نیز در سخنانی با تصریح بر این نکته که کارهایی این چنین که در حوزه دینی و معرفتی شکل می گیرد باید مستمر باشند، گفت: اتفاقات و فعالیت‌هایی که در حوزه دین و مذهب شکل میگیرد، هر چه عمیق تر باشند تأثیر گذار تر خواهد بود، ضمن این که استمرا هدفمند همراه با برنامه این فعالتی‌ها اثر گذاری انها را دو چندان می‌کند.
captcha