احیای محافل قرآنی در روستاهای رامشیر
کد خبر: 3628419
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵

احیای محافل قرآنی در روستاهای رامشیر

گروه فعالیت‌های قرآنی: محمود حمیداوی به‌عنوان مسئول فرهنگی ـ قرآنی دفتر امام جمعه رامشیر از اجرای طرح احیای محافل قرآنی در روستاهای رامشیر خبر داد.

محمود حمیداوی، مسئول فرهنگی ـ قرآنی دفتر امام جمعه رامشیر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گفت: در ماه رمضان طرحی به نام سی شب سی محفل را در رامشیر دنبال کردیم که به دلیل عدم همکاری بخشداران، آن‌طور که باید و شاید اجرایی نشد. از آن‌جا که این طرح، برنامه قرآنی خوبی است که در صورت اجرایی شدن در سطح شهر بازتاب‌ مطلوبی خواهد داشت؛ طرحی را نوشته و به حجت‌الاسلام معرف امام جمعه شهرستان ارائه کردیم که از اجرای آن استقبال کرد.

وی اظهار کرد: بر اساس این طرح،‌ رامشیر را به سه بخش تقسیم کردیم؛ بخش مشراگه و بخش مرکزی که خود شامل غرب و شرق رودخانه است و سه نفر از فعالان قرآنی و مذهبی شهرستان را به عنوان مسئولان فرهنگی و قرآنی در این سه بخش قرار دادیم تا پیگیر برنامه‌ریزی فعالیت‌های قرآنی و به ویژه محافل در این سه بخش باشند.

حمیداوی با بیان اینکه این طرح به دنبال احیای محافل انس با قرآن در روستاها است، افزود: این اقدامات در آینده می‌تواند زمینه حمایت‌های خوبی را از از سوی مردم در زمینه فعالیت‌های قرآنی رقم بزند. این مسئولان برگزاری محافل انس با قرآن را در سطح روستاها پیگیری می‌کنند و بخشی از برنامه را به ایراد سخنرانی درباره مسائل دینی و مذهبی توسط کارشناسان دینی اختصاص می‌دهند.

مسئول فرهنگی ـ قرآنی دفتر امام جمعه رامشیر گفت: در حال حاضر در بخش مشراگه مقرر شده است هر پنج‌شنبه شب یک محفل انس با قرآن در صحن امامزاده هاشم شهرستان برگزار شود.

این فعال قرآنی در پایان درباره آثار اجرای این طرح گفت: برگزاری این محافل زمینه را برای تشکیل مجالس قرآنی در ماه رمضان فراهم می‌آورد، علاوه بر این زمینه انس با قرآن را برای مردم و تعامل با دهیاری‌ها را فراهم می‌کند و زمینه‌ساز خوبی برای سنجش قاریان و حافظان قرآن کریم شهرستان است.

گفتنی است، محمود حمیداوی مدرس قرآن و مدیر مؤسسه قرآنی اهل البیت(ع) در رامشیر طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام معرف امام جمعه این شهرستان به عنوان مسئول فرهنگی و قرآنی دفتر امام جمعه انتخاب شد.

captcha