رقابت امدادی 140 دانش‌آموز البرز در المپیاد طرح ملی دادرس
کد خبر: 3628603
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵

رقابت امدادی 140 دانش‌آموز البرز در المپیاد طرح ملی دادرس

گروه فرهنگی: معاون اداره‌کل آموزش و پرورش البرز، گفت: 140 دانش‌آموز عضو طرح ملی دادرس در المپیاد دانش‌آموزی این استان برای راهیابی به مرحله کشوری به رقابت پرداختند.

فرشید علیزاده، معاون اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهار کرد: پنجمین دوره مسابقات مرحله استانی المپیاد طرح ملی دادرس ویژه دختران و پسران طی دو روز در کانون فرهنگی-تربیتی شهید فهمیده آموزش و پرورش برگزار شد.
وی افزود: در این مرحله از المپیاد 6 تیم 14 نفره دختران و چهار تیم پسران در 8 سرفصل عمومی و تخصصی از جمله پناه‌گیری، اطفاء حریق، حمل مصدوم، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی ریوی و آزمون کتبی به رقابت پرداختند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: از تیم‌های منتخب مرحله استانی در نهایت دو تیم از دانش‌آموزان برگزیده دختر و پسر به مرحله کشوری راه یافتند.
علیزاده بیان کرد: در این دوره از مسابقات در گروه دختران تیم دادرس شهرستان اشتهارد رتبه نخست را کسب کرد و تیم‌های شهرستان نظرآباد و ساوجبلاغ نیز به ترتیب رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
این مسئول ابراز کرد: در این طرح ملی، تیم دادرس ناحیه چهار کرج نیز به عنوان تیم برتر اخلاق معرفی شد.
وی یادآور شد: در گروه پسران نیز ناحیه دو کرج رتبه نخست را کسب کرد و تیم‌های ناحیه چهار و سه شهرستان کرج به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.
علیزاده گفت : تیم دادرس ناحیه سه کرج هم در این رقابت ملی - استانی به عنوان تیم برتر اخلاق شناخته شد.
این مسئول گفت: اجرای مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری از برنامه‌های جانبی این دوره از المپیاد ملی طرح دادرس در استان البرز است.
captcha