ورود طرح‌های قرآنی به سکونت‌گاه‌های غیر رسمی اراک
کد خبر: 3634933
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶

ورود طرح‌های قرآنی به سکونت‌گاه‌های غیر رسمی اراک

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی اراک گفت: یکی از اهداف مجمع قرآنیان اراک برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی است، باید برای مناطق حاشیه‌ای شهر طرح‌ قرآنی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان، عضو هئیت مدیره مجمع قرآنیان اراک، شامگاه چهارم شهریورماه، در نشست مجمع قرآنیان که با هدف بررسی کاهش آسیب‌های اجتماعی از نگاه قرآن و با حضور فتح‌آبادی، مدیرکل اجتماعی استانداری مرکزی برگزار شد گفت: نگاه اجتماعی و درمان بیماری‌های روحی با نگاه قرآنی بسیار مهم است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اراک ادامه داد: قرآن «تبیان لکل شیء» است، جبرئیل به پیامبر(ص) سفارش می‌کند اگر امت تو گرفتار فتنه‌هایی چون کفر، حسد، نفاق، انحراف شد راه نجات از این فتنه‌ها کتاب‌الله است، این سفارش برای تمام دوران‌هاست.
حجت‌الاسلام سرلکیان با یادآور شدن اینکه تنها راه نجات از ناهنجاری اجتماعی عمل به قرآن است، ابراز کرد: نبی مکرم اسلام(ص) و امامان معصوم به ما آموختند مشکلات با اتکای به قرآن حل می‌شود، مشکلات عرصه‌های مختلف ناشی از بی‌توجهی به  آموزه‌های دینی است سبک زندگی اسلامی محقق نمی‌شود مگر در سایه قرآن و اهل‌بیت(ع).
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اراک اضافه کرد: بیش از یکسال و نیم از عمر مجمع قرآنیان اراک با حضور پیشکسوتان و فعالان قرآنی با هدف ارتقای قرآنی استان، شهرستان و حتی ملی می‌گذرد، همدلی و هم فکری افرادی که با کوله باری از تجربه در جلسات حضور دارند به پیشرفت آموزه‌های قرآنی کمک می‌کند.
وی ادامه داد: اساس نامه‌ای برای مجمع قرآنیان اراک تنظیم شده است که ثبت خواهد شد، یکی از اهداف مجمع برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی است، باید برای مناطق حاشیه‌ای شهر طرح‌ قرآنی داشته باشیم. خادمان قرآن و فرهنگ برای فعالیت در برخی مساجد دچار مشکل هستند و با موانعی رو به رو می‌شوند.
captcha