مساجد پناهگاه معنوی جامعه هستند
کد خبر: 3637188
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

مساجد پناهگاه معنوی جامعه هستند

گروه معارف: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز از مساجد به عنوان پناهگاه‌های معنوی جامعه یاد کرد و گفت: فاصله گرفتن از مسجد و فرهنگ مسجدی آسیب‌ها و آفات زیادی را به دنبال دارد.

حجت الاسلام حمیدرضا ولی‌زاده، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز در گفت‌‍وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: مساجد پناهگاه‌های معنوی و سنگرهای دفاع از مبانی دینی و اخلاقی اسلام هستند، امروز که جامعه در محاصره شدیدترین هجمه‌های فرهنگی و اجتماعی و اخلاقی قرار دارد مساجد می‌توانند  نقش پررنگ‌تری را در واکسینه‌سازی معنوی جامعه به خصوص جوانان ایفا کنند.
وی افزود: در صدر اسلام نخستین اقدام فرهنگی پیامبر اعظم مسجدسازی و در واقع مسجد از نظر اسلام کانون مرکزی معنویت، عبادت، اخلاق، ارتباطات اجتماعی و محور وحدت در جامعه به شمار می‌آید و بر همین اساس باید جایگاه مساجد در جامعه ما ارتقا پیدا کند و کارکردهای چند منظوره را از سر بگیرد.
این مسئول با اشاره به فرمایشات امام راحل که مسجد را سنگر اعلام کردند، خاطرنشان کرد: ایشان نگاه‌ها را به مسجد از مکانی صرفا برای عبادت و راز و نیاز به مرکزی تاثیرگذار در حوزه‌های حماسی، دفاعی، تربیتی و آموزشی ارتقا دادند. 
به گفته ولی‌زاده، مسجد در جریان انقلاب اسلامی نقش آفرینی منحصر به فردی داشته و از همان بدو پیدایش نهضت حضرت امام تا به امروز به عنوان محور همه فعالیت های نظام اسلامی تاثیرگذاری منحصر به فردی داشته است.
این مسئول در پایان با بیان اینکه نسل امروز نیز باید در مساجد پرورش یافته و از تربیت دینی و حماسی مسجدی برخوردار شوند، تصریح کرد: فاصله گرفتن از مسجد و فرهنگ مسجدی آسیب‌ها و آفات زیادی را به دنبال دارد و لذا امروز باید انس با مسجد به صورت جدی پیگیری و عملی شود.
captcha