چاپخانه داران ایلام از ظرفیت عراق برای رونق این صنعت بهره بگیرند
کد خبر: 3638266
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵

چاپخانه داران ایلام از ظرفیت عراق برای رونق این صنعت بهره بگیرند

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: چاپخانه داران امکان آن را دارند که از بازار چاپ و نشر کشور عراق برای رونق این صنعت بهره بگیرند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، عمران خودآموز، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، اظهار کرد: چاپخانه داران این استان باید با بازاریابی در شهرهای مرزی عراق روند چاپ و نشر در این استان را رونق داده و به توسعه و بالندگی این صنعت در استان کمک کنند.
وی یکی از علل پایین بودن چاپ و نشر در استان را از طرفی تقاضای پایین برای چاپ و از طرف دیگر الزام دولت الکترونیک عنوان کرد که بر روند توسعه صنعت چاپ و نشر تاثیر گذار بوده است.
معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام تمایل برخی افراد و دستگاه های اجرایی به ارجاع و انجام موارد چاپ و نشر خود در خارج از استان و به طور مشخص تهران چاپ آثار مکتوب در خارج استان را از دیگر مشکلات و علل‌ کم رونقی صنعت چاپ و نشر ایلام عنوان کرد.
خودآموز تاکید کرد: با توجه به اینکه بیشتر این افراد تمایل به چاپ آثار در خارج استان دارند چاپخانه داران نیز انگیزه به روز کردن تجهیزات را ندارند و کیفیت آنها را ارتقا نمی‌دهند.
وی با تاکید بر داشتن نگاه حرفه‌ای در صنعت چاپ گفت: این مشکل نه تنها در حوزه صنعت چاپ بلکه در سایر زمینه‌ها نیز وجود داشته که باید دست اندرکاران این عرصه توانایی لازم را داشته و وارد این عرصه شوند.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با اشاره به فعالیت ١٦ چاپخانه سنتی، ٢٧ چاپخانه دیجیتال، یک لیتوگرافی و ١٢ چاپ سیلک در این استان گفت: از طرف دیگر کثرت واحدهای چاپی موجب کاهش و خرد شدن درآمدها و پایین آوردن خلاقیت از سوی چاپخانه داران شده است.
captcha