استقبال کم‌رنگ مسئولان از مسابقات سراسری قرآن ناراحت‌کننده است
کد خبر: 3639775
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی:

استقبال کم‌رنگ مسئولان از مسابقات سراسری قرآن ناراحت‌کننده است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری قرآن در ارومیه گفت: حضور کم رنگ مسئولان و مردم در مسابقات قرآنی ناراحت کننده بوده و مایه شرمساری است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز 17 شهریور حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: میزبانی ارومیه از بزرگ ترین محفل قرآنی کشور، فرصتی مغتنم برای نشان دادن علاقه مردم و مسئولان این شهر به قرآن بود و متاسفانه استقبال کم تعداد مردم و مسئولان این شهر، ناراحت کننده است.

وی ادامه داد: کلام الله مجید، معجزه و بازمانده از نبی اکرم (ص) بوده و پاسداشت و شرکت در مجالس و محافل قرآنی به تمام مسلمانان توصیه شده است.

وی ادامه داد: انتظار می رود در مدت باقی مانده از مسابقات سراسری قرآن، مردم و مسئولان حضوری پررنگ در این گردهمایی قرآنی داشته و از ثمرات و فواید آن بهره مناسب ببرند.

حجت‌الاسلام قریشی تصریح کرد: در مقایسه با سایر استان های کشور، موقوفات قرآنی کم تری در آذربایجان غربی به ثبت رسیده و برای جبران عقب ماندگی‌ها و رشد و شکوفایی مراکز قرآنی، نیازمند مشارکت عمومی مردم و تلاش مسئولان و ارگان های مربوطه استان هستیم.

وی با اشاره به کشتار بی رحمانه مسلمانان در میانمار، تاکید کرد: ادعای حمایت از حقوق بشر توسط سردمداران جهانی، گوش فلک را کر کرده ولی در برابر جنایات و فجایع اسف بار در میانمار چشم و گوش های خود را بسته اند.

وی بیان کرد: چگونه ممکن است حامیان دروغین حقوق بشر، در برابر آزار حیوانات واکنش و اعتراضات بین المللی انجام دهند ولی در برابر زنده سوزاندن مسلمانان میانمار کوچک ترین اعتراضی نکنند.

امام جمعه ارومیه عنوان کرد: رئیس جمهور میانمار زنی است که جایزه صلح نوبل را دریافت کرده و بعنوان نماد صلح و دوستی در معروف شده ولی در برابر جنایات بیرحمانه علیه مسلمانان کشورش هیچ اعتراضی نداشته و حتی آنها را شهروند میانمار نیز نمی داند.

وی گفت: سکوت سران کشورهای مسلمان در برابر نسل کشی مسلمانان میانمار بسیار عجیب و مایه تاسف بوده و تمام کشورها و مجامع بین‌المللی اسلامی به واکنش در برابر جنایات کشور میانمار دعوت می‌کنم.

وی اظهار کرد: در کنار مردم مظلوم میانمار، نباید سایر مظلومان جهان اسلام نیز فراموش شده و مردم سوریه و فلسطین و یمن و سایر مردم ستم دیده مسلمان نیز باید همواره حمایت شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به فضائل امیرالمومنین (ع)، یادآور شد: مراسم عید غدیر باید باشکوه برگزار شود و کسی که ولایت امام علی (ع) در دلش نیست، ایمانش نیز در درگاه الهی مورد قبول نمی باشد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کیوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۶/۱۸ - ۰۱:۳۱
0
0
واقعا به چه دلیل کم میاد؟ بزرگترین اتفاق قرآنی کشور در حال جریانه در ارومیه
captcha