آیین گرامیداشت علمای فقید روستای سیاهمرد زابل برگزار شد
کد خبر: 3644477
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹

آیین گرامیداشت علمای فقید روستای سیاهمرد زابل برگزار شد

گروه اجتماعی: آیین گرامیداشت و یادبود علمای فقید روستای سیاهمرد زابل، مرحوم حجت‌الاسلام شیخ محمد باقر فخری و مرحوم حجت‌الاسلام شیخ محمد عظیمی، امروز، چهارشنبه 29 شهریورماه در مسجد سلمان فارسی زابل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، آیین گرامیداشت و یادبود علمای فقید روستای سیاهمرد زابل، مرحوم حجت‌الاسلام شیخ محمد باقر فخری و مرحوم حجت‌الاسلام شیخ محمد عظیمی، امروز، چهارشنبه 29 شهریورماه در مسجد سلمان فارسی زابل برگزار شد.
حجت‌الاسلام محسن عارفی، رییس اداره تبلیغات اسلامی زابل در این آیین بیان کرد: خداوند تبارک و تعالی در آیه 2 سوره مبارکه جمعه، هدف از بعثت پیامبر گرامی اسلام را نشان دادن راه و تزکیه و تعلیم بشر برشمرده است.
وی با بیان اینکه علما و روحانیت، ادامه دهنده راه انبیاء و ائمه اطهار هستند و وظیفه ارشاد و هدایت مردم را دارند، افزود: وظیفه علما در کنار تعلیم معارف دینی و الهی و احکام شرعیه و شریعت به مردم، بصیرت افزایی و عمق بخشیدن به باورهای اعتقادی و سیاسی و اخلاقی آحاد جامعه است؛ اگر بصیرت نباشد، ولایت پذیری مردم ضعیف خواهد بود.
رییس اداره تبلیغات اسلامی زابل بیان کرد: یکی دیگر از وظیفه‌های علما و روحانیت آشنا کردن مؤمنین با تکالیف و وظایف آنان است که اول خدا را بشناسند و تکالیف خود را در قبال خداوند انجام دهند و ثانیا به دستورات پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) و دین مبین اسلام عمل کنند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۲/۳۰ - ۲۲:۰۸
0
0
مرحوم حجت‌الاسلام شیخ محمد عظیمی پدر بزرگ من ....روحش شاد
captcha