برنامه‌های هفته گردشگری استان مرکزی اعلام شد
کد خبر: 3647203
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰

برنامه‌های هفته گردشگری استان مرکزی اعلام شد

گروه اجتماعی: مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی به‌مناسبت روز جهانی گردشگری، برنامه‌های هفته گردشگری را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، محمد حسینی، مدیرکل میراث فرهنگی استان، به مناسبت روز جهانی گردشگری، با شعار گردشگری پایدار، ابزاری برای توسعه، برنامه‌های هفته گردشگری استان را اعلام کرد.
حسینی گفت: اگر روزی نهضت ملی نفت در این کشور اتفاق افتاد، امروز بیش از هر زمان نیازمند نهضت ملی گردشگری هستیم. صنعت گردشگری می‌تواند علاوه بر تأمین بسیاری از نیازهای اقتصادی، ایجاد اشتغال و ایجاد تحرک در اقتصاد ملی، امنیت و ثبات کشور را تأمین کند و شادابی ملت ایران و ایجاد عدالت اقتصادی از رهگذار صنعت گردشگری را محقق کند.
وی ادامه داد: بازدید رایگان از موزه‌ها در روز پنجم مهرماه، بازدید رایگان معلولین دارای کارت بهزیستی از موزه‌ها از تاریخ 10 تا 12 مهرماه به مناسبت هفته ناشنوایان، بازدید 3 مدرسه از موزه‌ها، رونمایی از سردیس امام خمینی(ره) و شهید مصطفی احمدی روشن، تجلیل از خادمان سفرهای نوروزی و جشنواره سفره ایرانی از برنامه‌های این هفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی در پایان گفت: برای توسعه گردشگری نیازمند تغییر نگرش عمومی به مقوله گردشگری هستیم. امروزه گردشگری یکی از پر رونق‌ترین فعالیت‌های اقتصادی جهان است و اکنون در بسیاری از کشورها با رشد سریع‌تر نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی و با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، یک صنعت پیشرو تلقی می‌شود. امروزه گردشگری به قدری در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها اهمیت دارد که اقتصاددانان آن را صادرات نامرئی نام نهاده‌اند.
captcha