مرمت 12 بنای شاخص استان مرکزی با اعتبار 40 میلیارد ریال
کد خبر: 3652058
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
کریمی خبر داد:

مرمت 12 بنای شاخص استان مرکزی با اعتبار 40 میلیارد ریال

گروه فرهنگی: سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان مرکزی گفت: بناهای شاخص استان با اعتباری بیش از 40 میلیارد ریال و در 12 شهرستان در حال مرمت هستند. بازار اراک با اختصاص بیش از 2 میلیارد تومان در صدر لیست آثار شاخص در حال مرمت قرار گرفته و مسجد جامع ساوه در رتبه دوم قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی امروز پنجشنبه 20 مهرماه، محمد حسینی، مدیرکل میراث فرهنگی استان در خصوص پروژه‌های در حال مرمت این اداره‌کل گفت: روند مرمت آثار تاریخی از طرف میراث فرهنگی بدون وقفه ادامه دارد و در تمام شهرستان‌ها این روند در حال انجام است زیرا مرمت یک پروسه دائمی و مستمر است.
حسینی افزود: اهتمام اداره‌کل به مرمت تمامی آثار و ابنیه تاریخی استان است اما برخی آثار شاخص، خواستار توجه ویژه در این بخش هستند، به همین منظور در هر شهرستان یک اثر به عنوان اثر شاخص با نگاهی بخصوص در حال مرمت و بازسازی است.
وی اظهار داشت: مرمت بناهای تاریخی، حفظ هویت و فرهنگی غنی است که ضامن گردشگری و اقتصاد حول محور آن است از این رو روند مرمت و حفظ این بناها یکی از اولویت‌های سازمان میراث فرهنگی است زیرا باور داریم اقتصاد آینده کشور در حوزه گردشگری و توسعه آن است.
بنابراین گزارش، محسن کریمی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی نیز گفت: بناهای شاخص استان با اعتباری بیش از 40 میلیارد ریال و در 12 شهرستان در حال مرمت هستند. بازار اراک با اختصاص بیش از 2 میلیارد تومان در صدر لیست آثار شاخص در حال مرمت قرار گرفته و در ادامه لیست مسجد جامع ساوه، محوطه تاریخی خورهه، عمارت امیر مفخم خمین، مسجد شش ناو ساوه، امامزادگان شهر آستانه شازند، کاروانسرای کهک دلیجان، قلعه بهادری کمیجان، محوطه تاریخی زلف آباد فراهان، موزه آشتیان و مقبره آقاخان محلاتی قرار دارند. البته پروژه‌های فراوان دیگری در سطح استان در حال مرمت هستند و پروژه‌‌های عنوان شده، شاخص‌ترین‌های مرمت اداره‌کل در هر شهرستان است.
کریمی تصریح کرد: معاونت میراث فرهنگی استان در حال مطالعه و بررسی چندین اثر دیگر برای اعلام به معاونت کشور، تخصیص اعتبار و  آغاز روند مرمت این آثار است که امیدواریم با این تلاش‌ها گامی مهم در راستای حفظ میراث تاریخی و فرهنگی استان مرکزی برداشته شود.

captcha