انتخاب اعضای شورای مرکزی «پویش قرآنی تغییر به نفع ترویج» + عکس
کد خبر: 3652793
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

انتخاب اعضای شورای مرکزی «پویش قرآنی تغییر به نفع ترویج» + عکس

گروه مسابقات: اولین جلسه اعضای پویش سراسری قرآنیان روز گذشته برگزار و رئیس، دبیر، سخنگو اعضای شورای مرکزی آن انتخاب شدند، همچنین جلسه اول مصوبات دیگری نیز داشت.

پویش تغییر به نفع ترویج
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، براساس رای و نظر شورای نظارت بر پویش سراسری قرآنیان، اعضای شورای مرکزی این پویش انتخاب و اولین جلسه حضوری این شورا عصر روز گذشته 22 مهرماه برگزار شد. 
بر همین اساس «جهانبخش فرجی»، «احمد لیایی»، «رحیم قربانی»، «مسعود وادی‌پور»، «داود جعفری»، «حمید ایماندار»، «امیر فتح‌پور»،‌ «محمدحسن موحدی» و «زهرا صریحی‌نژاد» به عنوان اعضای منتخب شورای مرکزی پویش سراسری قرآنیان انتخاب شدند. 
در این جلسه جهانبخش فرجی به عنوان ریاست شورای مرکزی پویش تعیین شد و همچنین محمدحسن موحدی به عنوان سخنگو و مسعود وادی‌پور به عنوان دبیر شورای مرکزی پویش برگزیده شدند.
بر اساس گزارش ایکنا شورای مرکزی وظیفه پیگیری مطالبات اعضای پویش را برعهده داشته و در اولین گام، روز یکشنبه 23 مهرماه جلسه‌ای با اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی در خصوص اصلاح ساختار و شیوه‌های برگزاری مسابقات قرآن کریم را برگزار خواهد کرد. 
در جلسه روز گذشته که اولین نشست اعضای شورای مرکزی پویش سراسری قرآنیان جهت مطالبه تغییرات بنیادین در راستای ترویج واقعی تلاوت قرآن کریم بود، علاوه بر مواردی همچون تعیین رئیس و دبیر شورای مرکزی پویش و انتخاب سخنگوی پویش، بررسی راهکارهای موجود جهت مطالبات پویش نیز در دستور کار قرار گرفت.
علاوه بر انتخاب اعضا، رئیس، دبیر و سخنگوی پویش این جلسه مصوبات دیگری نیز داشت که در ادامه به آنها اشاره شده است.  
پیگیری اصلاح ساختار و روش‌های برگزاری مسابقات قرآن کریم به عنوان اولویت نخست مطالبات پویش تعیین شد، همچنین پیگیری تشکیل صنف برای اساتید، مدرسان، قراء، حفاظ، مفاهیم‌دانان، پژوهشگران و فعالان قرآن کریم به عنوان اولویت دوم مطالبات پویش در نظر گرفته شد. 
پیگیری تمرکز فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های قرآنی و تشکیل یک سازمان واحد و مستقل قرآنی به عنوان مطالبه بلند مدت پویش در اولویت سوم قرار گرفت.
مقرر شد جلسات شورای مرکزی به صورت غیر حضوری و از طریق گروه تلگرامی هفته‌ای سه نوبت برگزار شود و در صورت لزوم نسبت به تشکیل جلسات حضوری اقدام شود و گزارش جلسات به شورای نظارت ارائه شود.
همچنین مقرر شد آقایان «حمید ایماندار» و «سجادی» مسئولیت ساماندهی، مدیریت و عضوگیری گروه تلگرامی پویش و گروه شورای نظارت را عهده‌دار باشند.
مقرر شد اسامی و اطلاعات افرادی که رسماً با ارسال مشخصات از بیانیه پویش حمایت کردند جهت درج در سوابق به عنوان یکی از اسناد اصلی و مهم پویش توسط دو نفر از اعضا جمع‌آوری شود و در قالب یک فهرست کامل در دبیرخانه شورای مرکزی ثبت و نگهداری شود.
همچنین مقرر شد سخنگوی پویش با همکاری دو نفر از اعضا نسبت به تنظیم و ارائه پاسخ مقتضی و شفاف به سوالات و ابهامات مطروحه در گروه تلگرامی پویش به صورت روزانه اقدام نماید.
با توجه به اعلام آمادگی مسئولان کمیته نظارت ستاد عالی مسابقات، مقرر شد به منظور تبیین و تشریح مطالبات پویش در بحث مسابقات، جلسه‌ای در روز یکشنبه 23 مهر ماه 96 از ساعت 13 لغایت 15 در محل شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شود. در این جلسه آقایان فرجی، قربانی، لیایی، موحدی، وادی‌پور و خانم صریحی‌نژاد به نمایندگی از شورای مرکزی پویش شرکت خواهند نمود.
همچنین مقرر شد محمدحسن موحدی، با توجه به محتوای بیانیه پویش و نظرات اعضای شورای مرکزی، طرح کلی برگزاری جشنواره قرآنی به جای برگزاری مسابقات را آماده نمایند و در جلسه مشترک اعضای شورای مرکزی پویش با مسئولین ستاد عالی مسابقات ارائه نمایند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محسن صالحی
|
Germany
|
۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۱۰:۰۱
0
0
از شهرستان میاندوآب -حیطه فعالیت آذربایجان غربی
با این شیوه به عنوان تغییر به نفع ترویج مواافقت خود را اعلام نموده و در صورت ترویج فرهنگ قرآنی و تحقق سبک زندگی اسلامی برای به وجود آمدن آرمان شهر مدینه فاضله و ظهور دولت حق (حکومت مهدوی) موثر بوده و انسان را به سعادت و تکامل واقعی خواهد رساند . موسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمبین چالخماز
captcha