هپکو را سرپا نگه می‌دارم
کد خبر: 3656127
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
احمدپور:

هپکو را سرپا نگه می‌دارم

گروه اقتصادی: مدیرعامل شرکت هپکو گفت: با شرکت‌های متعددی برای سرمایه‌گذاری و همکاری مشترک وارد تعامل شده‌ایم، مطمئن هستم با گشایش اعتباری که برای خرید تجهیزات در روزهای آینده اتفاق خواهد افتاد می‌توانیم فضای بهتری در هپکو داشته باشیم.

اسدلله احمدپور، مدیرعامل شرکت هپکو در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: هپکو با مشکلات عدیده‌ای روبروست که باید همه جانبه رفع شود نه اینکه بخشی از آن حل و مابقی به آینده موکول شود. بنده با تعدیل نیرو مخالفم زیرا کارخانه‌ای که بخواهد به سمت تولید 3 هزار دستگاه و در 10 سال آینده به تولید 10 هزار دستگاه برسد نیازمند نیروی انسانی متخصص و کارآمد است در این صورت تعدیل نیرو معنا ندارد.
وی ادامه داد: در مقطع فعلی طبیعی است تناقضی بین نیروهای ستادی و نیروهای پرسنلی و فنی وجود داشته باشد که باید تعادل را جایگزین تعدیل نیرو کنیم. برای تولید موقتی که در کوتاه مدت مدنظر است برنامه‌ای نوشته شده و قرار است برای سازمان همیاری‌ها 270 دستگاه تولید و تحویل دهیم علاوه بر آن 34 دستگاه گریدر برای راهداری‌ها باید آماده کنیم همچنین پروژه‌های متعددی در دست اقدام است.
احمدپور با بیان اینکه در بحث تکمیل پروژه‌ها به دلیل عدم همکاری همکاران دوره قبل عقب هستیم، گفت: در مورد مطالبات کارگران بنده بارها، هم در شورای اسلامی کارگر و هم در حضور عام پرسنل، اعلام کردم که معوقات را قبول دارم و تمام سعی و توانم را برای پرداخت آن خواهم کرد.
سهامدار شرکت هپکو بیان کرد: طبق مصوبات ستاد تسهیل استان که یکشنبه 30 مهرماه برگزار شد معوقات شهریورماه سال جاری تا پایان هفته جاری واریز خواهد شد. در مورد تجهیز کارگاه نیز هم اکنون با بانک تجارت وارد گفت‌وگو شده‌ایم و قرار است ورود به خوشه اعتبار 800 میلیارد تومان داشته باشیم و علاوه بر آن قرار است 780 دستگاه به خط تولید هپکو اضافه شود که مسلما اضافه شدن این تعداد دستگاه، سالن‌های تولید و مونتاژ هپکو با ظرفیت حداکثر به کار خود ادامه خواهند داد.
احمدپور گفت: باید توجه کنیم که تغییر همیشه تاخیر به همراه دارد، نزدیک به 40 سال است با کمپانی و شرکت‌های صنعتی داخل و خارج از کشور کار می‌کنیم و مجددا از این شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری و همکاری مشترک وارد تعامل شده‌ایم مطمئن هستم با گشایش اعتباری که برای خرید تجهیزات در روزهای آینده اتفاق خواهد افتاد می‌توانیم فضای بهتری را در هپکو ایجاد کنیم.
وی با اشاره به اعتراضات کارگران هپکو ادامه داد: هر اعتراضی که راه می‌افتد ممکن است عده‌ای از این فضا سوء استفاده کنند بنده همین جا به این افراد توصیه می‌کنم دست از شیطنت‌ها بردارند زیرا هپکو کارکنان شریف و زحمت کشی دارد و یقیناً  فریب این فضا و شیطنت‌ها را نخواهند خورد.
مدیرعامل شرکت هپکو در پایان بیان کرد: جلسات ستاد تسهیل و شورای تامین از خروجی مطلوبی برخوردار است اگر مصوبات به موقع پیگیری شود در آینده به نتیجه اثر بخشی خواهیم رسید. در تمام مشاغل رقابت وجود دارد و هپکو نیز مستثنی نیست این شرکت به دلیل اهمیتی که دارد مخالفانی هم دارد بعضی سعی می‌کنند تصمیمات ستاد تسهیل و وزارتخانه با سرعت پیش نرود ما به این مخالفت‌ها توجه نمی‌کنیم و سعی در تسریع اجرای مصوبات داریم.
captcha