ضرورت بازنگری در رشته‌های دانشگاه علمی ـ کاربردی لرستان
کد خبر: 3656726
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
خجسته‌پور تاکید کرد:

ضرورت بازنگری در رشته‌های دانشگاه علمی ـ کاربردی لرستان

گروه فرهنگی: معاون استاندار لرستان با اشاره به ضروری بودن بازنگری در رشته‌های دانشگاه علمی ـ کاربردی لرستان، تأکید کرد: باید رشته‌های پُرتقاضا و مغفول مانده و همچنین رشته‌های موردنیاز در استان راه‌اندازی شده و گسترش یابند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان، چهارشنبه، سوم آبان‌ماه، در بیست و پنجمین سالگرد تأسیس دانشگاه علمی‌ ـ کاربردی که در لرستان برگزار شد، گفت: دانشگاه علمی ـ کاربردی دانشگاه نسل سوم است که بناست علم را با مهارت پیوند داده و به سمت تولید برود.
وی با اشاره به این‌که تولید ثروت نیازمند ترکیب علم و ثروت است و یکی‌از راهکارهای ارتباط این دو تأسیس دانشگاه علمی ـ کاربردی بود، افزود: دانشگاه علمی ـ  کاربردی از زمان تأسیس تاکنون اقدامات بسیار خوبی در لرستان انجام داده است‌.
خجسته‌پور با اشاره به ضروری بودن بازنگری در رشته‌های دانشگاه علمی ـ کاربردی لرستان، تأکید کرد: باید رشته‌های پُرتقاضا و مغفول مانده و همچنین رشته‌های موردنیاز در استان راه‌اندازی شده و گسترش یابد.
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان با اشاره به این‌که در حوزه‌هایی چون صنعت سنگ، گردشگری و ... نیازمند نیروی انسانی متخصص و دانشگاهی هستیم که دانشگاه علمی ـ کاربردی می‌تواند در این راستا نقش‌آفرینی کند، اظهارکرد: برای تبدیل لرستان از مبدأ به مقصد ‌گردشگری نیاز است که دانشگاه علمی‌ ـ کاربردی دانشجویانی را در رشته‌های مرتبط با گردشگری در استان تربیت کند.
وی ادامه داد: سالانه تعداد زیادی از نیروی انسانی لرستان به دیگر استان‌های مهاجرت می‌کنند که نیاز است دانشگاه علمی‌ ـ کاربردی با راه‌انداری رشته‌های پُرتقاضای استان، این نیرو‌های استانی را درگیر کار کند تا شاهد مهاجرت آنان نباشیم.
تدریس مدرسان دانشگاه علمی ـ کاربردی لرستان مورد نظارت‌ و بازرسی قرار می‌گیرد
سعید فرح‌بخش، رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی لرستان نیز  دربیست و پنجمین سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی ضمن گرامیداشت 25 سال فعالیت دانشگاه علمی کاربردی استان اظهارکرد: بحث کیفیت‌گرایی در مراکز مختلف علمی کاربردی باید مورد توجه قرار بگیرد که این مقوله ارکانی دارد که سه رکن مدرس، دانشجو و آموزش مورد تأکید است.
وی افزود: خوشبختانه در دانشگاه علمی کاربردی برای مدرسان برای نخستین‌بار این امکان فراهم شده تا مدرسان را بهتر شناسایی و آموزش دهیم تا بتوانند آموزش‌ها را کیفی‌تر ارائه دهند.
رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی لرستان عنوان کرد: بحث نظارت‌ها تشدید و بازرسی‌ها به‌صورت سر زده انجام شده چرا که این بازدیدها می‌تواند به افزایش کیفیت کمک کند بنابراین اعتقاد داریم لازمه کیفیت این است که به قوانین و مقررات احترام گذاشته و آیین نامه‌ها اگر اشکالی دارد اصلاح شود.
وی بیان کرد: آسیب‌های مختلفی در مراکز عالی و دانشگاه‌های مختلف وجود دارد که تلاش می‌کنیم این آسیب‌ها را کاهش دهیم و از طرف مراکز آموزشی تنگناهایی که ایجاد می‌شود با افزایش کیفی‌گرایی می‌توانیم روند بهتری داشته باشیم.
فرح‌بخش با اشاره به مأموریت‌گرایی مراکز دانشگاه علمی ـ کاربردی تصریح کرد: به هر مرکز بر اساس مأموریتش رشته داده می‌شود چرا که مراکزی که در یک حوزه خاصی مأموریت دارد  به طور یقین می‌تواند در این حوزه اقدامات بهتری انجام دهد.
رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی لرستان خاطرنشان کرد: گستره جغرافیایی این دانشگاه در جای جای استان وجود دارد و آموزش‌های مختلفی در حوزه صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر ارائه می‌شود.
امضای تفاهم‌نامه همکاری بین رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی و استانداری لرستان
در پایان مراسم ویژه بیست و پنجمین سالروز تأسیس دانشگاه علمی کاربردی که امروز، سوم آبان با حضور امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی، معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان و مسئولان استان در دانشگاه علمی کاربردی خرم‌آباد برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری بین رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی کشور با استانداری لرستان به امضا رسید.
در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان و شش دستگاه اجرایی لرستان از جمله مدیرکل آموزش و پرورش استان، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، اتاق بازرگانی، سازمان بسیج علمی و فرماندهی انتظامی استان لرستان به امضا رسید.
captcha