گزارشی اجمالی از عملکرد کمیته فرهنگی ستاد مردمی اربعین لرستان
کد خبر: 3663024
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶

گزارشی اجمالی از عملکرد کمیته فرهنگی ستاد مردمی اربعین لرستان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: گزارشی اجمالی از کمیته فرهنگی ستاد مردمی اربعین که به اتحادیه مدغم قرآنی استان لرستان واگذار شد، اعلام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اینکه مسئول کمیته فرهنگی ستاد مردمی اربعین این استان با مدیریت این اتحادیه انجام شد، اظهار کرد: همگان با گروه رسانه ستادی اعزام اربعین حسینی به عتبات عالیات شدیم.
وی ادامه داد: این تیم‌ رسانه‌ای متشکل از چهار گروه تصویربرداری، خبرنگاری، مستندسازی و یک اکیپ به منظور پوشش برنامه اربعین در این راهپیمایی حسینی حضور داشتند تا برای ارتباط تصویری و رادیویی و تهیه مستندسازی از همایش بزرگ اربعین و ساخت یک مستند شرایط مهیا شود.
گزارشی اجمالی از عملکرد کمیته فرهنگی ستاد مردمی اربعین لرستان
امیدیان عنوان کرد: اکیپی در بین‌الحرمین، اکیپی به منظور تهیه خبر در شبکه استانی افلاک به صورت مستقیم در مهران، نجف و مسیر پیاده‌روی و کربلای معلی و همچنین اکیپی نیز برای ساخت مستندی با عنوان کوله‌پشتی برگرفته از وصیت‌نامه دو شهید لرستانی شهیدان علیمردان آزادبخت و حمید سوری همراه شد.
وی با تأکید بر اینکه 462 دقیقه ارتباط زنده تصویری با مرکز استان لرستان داشتیم، تصریح کرد: همچنین گزارشاتی نیز از نحوه خدمت‌رسانی مواکب استان، برنامه‌های قرآنی و فرهنگی که در مسجد حنانه نجف داشتیم و همچنین برنامه‌های مواکب پنج‌گانه در نجف اشرف و خدمت‌رسانی و حضور ائمه جماعات و اقامه نماز جماعت و همچنین پخش برنامه‌هایی از دو عمود 285 و 741  به صورت خبری و تصویری و مردمی تهیه و ارسال شد.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت لرستان تأکید کرد: همچنین لحظه به لحظه این فعالیت‌های در بخش فرهنگی، پشتیبانی، تدارکاتی و زیارتی چون جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی مسئله نیابت از شهدا، توزیع سرند و بسته فرهنگی در میان زائران حسینی و ... ضبط شد.
امیدیان بیان کرد: مستند «کوله پشتی» تولید شبکه افلاک به کارگردانی احمد احمدپور با حضور کارشناسی حجت‌الاسلام والمسلمین امیدیان تولید شد که به مستند خواهر روشن‌دل با همراهی برادرش که او کم بیناست به نیابت از شهیدان سوری و آزاد پرداخته شده است که به زودی مراحل تدوین آن به اتمام می‌رسد.
وی ادامه داد: همچنین جلسه مشترکی نیز روز گذشته، 21 آبان‌ماه، با محمد بازوند، مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان و امروز، 22 آبان‌ماه نیز جلسه مشترکی با حضور محمد بازوند، مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان، روشنی، مدیرکل بنیاد شهید و احمدی، قائم مقام صدا و سیمای با موضوع تقدیر از مستندسازان این همایش کوله پشتی تشکیل شد.
امیدیان بیان کرد: مقرر شد طی جلسه‌ای که چهارشنبه، 24 آبا‌ن‌ماه با حضور دیگر دستگاه‌های فرهنگی استان تشکیل می‌شود  این موضوع طرح شود تا چهارم آذرماه همایشی در راستای بحث ایثار و شهادت در راستای تقدیر از فعالیت‌های این مستندسازان در حوزه ایثار و شهادت داشته باشیم تا از عوامل این کارهای 14 روزه اربعین تجلیل به عمل آید.
captcha