محافل انس با قرآن؛ زمینه‌ساز ایجاد سبک زندگی قرآنی در جامعه دانشگاهی
کد خبر: 3665087
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳

محافل انس با قرآن؛ زمینه‌ساز ایجاد سبک زندگی قرآنی در جامعه دانشگاهی

گروه فعالیت‌های قرآنی: یک فعال قرآنی عنوان کرد: محافل انس با قرآن می تواند اهرمی مهم در کشش آحاد مردم به ویژه جوانان و نوجوانان و حتی افراد با اذهان خاکستری به سمت خود شود.

علی روزبهانی، قاری و دانشجوی فعال قرآنی در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظها ر کرد: چند سالی است که متأسفانه برگزاری محافل انسی با قرآن آنچنان که شایسته این کتاب ارزشمند الهی باشد در دانشگاه بوعلی سینا کمرنگ شده است که خوشبختانه امسال با همکاری نهاد‌های و مراکز آموزشی و فرهنگی استان این مهم تحقق یافته است.
وی با بیان اینکه برگزاری محافل قرآن جهت خروج قرآن از مهجوریت به زمان پیامبر اکرم(ص) باز می‌گردد افزود: برپایی چنین مجالس و محافلی می‌تواند در تعمیق فرهنگ غنی قرآنی کمک شایانی کند.
روزبهانی اضافه کرد: در عصر حاضر که شاهد ارتباط ضعیف دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها با قرآن کریم و حجم بالایی از تهاجمات فرهنگی و تبلیغات گسترده جهت فراگیری آن در مراکز آموزشی هستیم برگزاری محافل انس با قرآن و مسابقات قرآنی می‌تواند گامی مهم در این راستا باشد.
این قاری جوان ابراز کرد: محافل انس با قرآن که صرفا به تلاوت می‌پردازد در حقیقت زیبایی و زینت قرآن را به رخ همگان می‌کشد لذا می‌تواند اهرمی مهم در کشش آحاد مردم به ویژه جوانان و نوجوانان و حتی افراد با اذهان خاکستری به سمت خود باشد.
وی یادآور شد: محافل انس با قرآن، مسابقات و فعالیت‌های قرآنی همگی برای تدبر در قرآن و عمل به آموزه‌های ارزشمند و والای این کتاب سراسر نور و رحمت باشد.
این فعال قرآنی بیان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن در دانشگاه‌ها با تاکید بر تعالیم ارزنده اهل بیت(ع)، پرداختن به اخلاق قرآنی و ایجاد جامعه ایده‌آل با الهام از قرآن کریم و سیره معصومین(ع) ضمن شناسایی استعدادهای برجسته قرآن و بهره‌گیری از آن در پیشرفت برنامه‌های قرآنی و فرهنگی دانشگاه، زمینه‌سازی برای ایجاد سبک زندگی قرآنی در جامعه دانشگاهی کشور خواهد شد.

captcha