وجود 20 موقوفه منفعتی در کبودرآهنگ
کد خبر: 3665469
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

وجود 20 موقوفه منفعتی در کبودرآهنگ

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کبودرآهنگ، از وجود 20 موقوفه منفعتی و 2 هزار و 500 رقبه در این شهرستان خبر داد.

احمد زارعی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کبودرآهنگ در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان اظهار کرد: این شهرستان دارای 20 موقوفه منفعتی و دو هزار و 500 هزار رقبه است که 2 موقوفه آن مربوط به امیرنظام و حدادی است.
وی افزود: وقف میراثی ماندگار است که ریشه در فرهنگ دینی و قرآنی مردم این شهرستان دارد که در طی سالهای متوالی شاهد وقف های بسیاری از سوی مردم مذهبی این شهرستان بوده ایم.
زارعی از ثبت 5 وقف جدید در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: وقف های ثبتی در زمینه‌ی بهداشت، درمان، احداث مساجد و حسینیه، روضه خوانی و زمین‌های کشاورزی است.
رئیس اداره اوقاف کبودرآهنگ ابراز کرد: درآمدهای حاصل از روستای اوقافی شهرستان کبودرآهنگ با یک برنامه‌ریزی دقیق و منسجم در خود روستاها هزینه می‌شود.
زارعی عنوان کرد: بزرگترین موقوفه‎ای این شهرستان مربوط به امیرنظام است که 300 میلیون تومان از عواید این موقوفه صرف نیت واقف خیراندیش شده است.
وی از اعزام اکیپ پزشکی به روستاهای موقوفه شهرستان را جزء برنامه‌های شاخص در دهه وقف دانست و اظهار کرد: کمک به مستمندان، ایتام فقیر در غالب بسته‌های حمایتی کمک‌های دارویی و درمانی به بیماران بی‌بضاعت شهرستان،  کمک به مساجد شهرستان کبودرآهنگ و تجهیز مدارس شهر کبودرآهنگ از جمله برنامه‌های این دهه است.
وی گفت: وقف سنتی است که سرچشمه در آخرت دارد لذا بسیاری از مسلمانان و مومنین این سنت را با وقف‌های متعددی که در همه حوزه‌ها دارند زنده و پایدار نگه داشته‌اند چرا که اجر دنیوی و اخروی دارد.
captcha