بسیجیان؛ وارث لشگر عظیم مخلصین/ بسیج، معارف مقاومت را تولید کرد
کد خبر: 3667168
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
کشکولی مطرح کرد:

بسیجیان؛ وارث لشگر عظیم مخلصین/ بسیج، معارف مقاومت را تولید کرد

گروه فرهنگی: فرمانده سپاه لرستان با بیان این‌که از دیدگاه امام خمینی(ره) آنچه بسیج را از بسیج جدا می‌کند درجه ی اخلاص است، عنوان کرد: بسیجیان وارث یک لشکر عظیم مخلصین هستند، بسیجیان خلوص نیت را در خود تقویت و برای خدا کار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در اجتماع بزرگ بسیجیان با عنوان همایش «شکوه مقاومت» که امروز یکشنبه، پنجم آذرماه در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه خرم‌آباد برگزار شد، گفت: دفاع از جان و نوامیس در فقه واجب است این در حالی‌است که فلسفه تشکیل بسیج برای نسل جوان  که زمان جنگ و زمان تشکیل بسیج را درک کردند، باید تبیین شود.
وی به تشریح فلسفه بسیج از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) پرداخت و عنوان کرد: از نظر حضرت امام خمینی(ره) تشکیل بسیج در ایران از الطاف خداوند بود که به ایران ارزانی شده این بدان معنا است که تشکیل بسیج خدایی بوده و الهام گرفته از خداوند است لذا اگر کسی بفهمد که مسیر الهی حرکت می کند آنگاه در حرکت در مسیر خدا دقت بیشتری دارد.
کشکولی برکات بسیج را به‌دلیل الهی بودن آن دانست و گفت: از نظر حضرت امام خمینی(ره) بسیج مدرسه عشق و میقات پابرهنگان است.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به این‌که تمام جهان نمی‌توانند خللی در بسیج وارد کنند، تصریح کرد:از نظر بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران بسیج معراج اندیشه است، لذا باید به این‌جا رسید که بسیج مبتنی بر عقلانیت و فقه است، ملتی که در خط اسلام ناب محمدی باید همه افراد آن بسیجی باشند.
وی با تاکید بر این‌که هرکس برای جهاد در راه خدا و دفاع از دین آماده باشد، بسیجی است، خاطرنشان کرد: برای ورود در نهادها پذیرش و گزینش داریم اما ورود به بسیج از روی علاقه است
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان ادامه داد: از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) آن‌چه بسیج را از غیر بسیج جدا می‌کنند درجه اخلاص است، بسیجیان وارث لشگر عظیم مخلصین هستند که باید خلوص را در خود تقویت کرده و برای خدا کار کنند.
وی در تشریح کارکردها و ظرفیت‌های بسیج با بیان این‌که کارکردهای بسیج در اعجاز هستنداضافه کرد: نجات جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی یکی‌از شعبات بسیج بود، نجات سوریه و عراق در دوران کنونی از دیگر کارکردهای بسیج هستند.
 کشکولی بیان این‌که بسیج معارف مقاومت را تولید کرد به تشکیل بسیج جهان اسلام اشاره و عنوان کرد: ظرفیت‌های بسیج، صدور انقلاب اسلامی ایران به خارج از مرزها را فراهم کرده است.

captcha