استاد «حسان» خود را وقف اهل بیت(ع) کرد
کد خبر: 3668538
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

استاد «حسان» خود را وقف اهل بیت(ع) کرد

گروه ادب: عروس استاد چایچیان با اظهار اینکه عنایت اهل بیت(ع) در قبال خلوص استاد همیشه شامل حال ایشان بود، افزود: وی خود را وقف خاندان عصمت و طهارت(ع) کرده بود.

سیده سوسن مرندی، عروس استاد حسان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره ویژگی‌های شخصیتی این استاد حوزه شعر آئینی عنوان کرد: ایشان از نظر اخلاقی، شخصیتی کم‌نظیر بود. محبت، مهربانی، گذشت، دلسوزی و ادب از جمله این ویژگی‌ها به شمار می‌آمدند.

وی با بیان این مطلب افزود: وی خود را وقف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) کرده بود و مسیر زندگی خود را در این راه قرار داد و موارد متعددی درباره اتفاق‌هایی که برای ایشان در این مسیر افتاد که حاصل عنایت و توجه اهل بیت(ع) در قبال خلوص بود، وجود دارد.

مرندی با اظهار اینکه استاد چایچیان بسیار مخلص بود، گفت: وی بدون ذره‌ای ریا و اینکه بخواهد خود را در این مسیر مطرح کند، به شعرسرایی پرداخت و هر چه بود، از درون وجود وی می‌جوشید. عشق خالصانه وی سبب می‌شد که اهل بیت(ع) نیز دست ایشان را خالی نگذارند.

وی به یکی از این موارد اشاره کرد و افزود: قرار بود استاد به یک سفر زیارتی برود. شرایط بسیار نابسامان بود و تقاضا آن قدر زیاد بود که احتمال اینکه کار استاد انجام شود وجود نداشت. وقتی ایشان برای گرفتن ویزا مراجعه کرد، یکی از مسئولان از دور به ایشان اشاره می‌کند و پس از اینکه استاد نزد وی می‌رود به ایشان می‌گوید، سال‌هاست پدرم که برای من عزیز بود،‌ فوت کرده است و طی این سال‌ها آرزوی دیدنش را داشتم تا اینکه شب گذشته به خوابم آمد و گفت که فردا شما به اینجا می‌آیید و سریع کار شما را راه بیندازم.

مرندی اظهار کرد: استاد حسان دُری بود که از دست رفت و در زمان حیات قدر ایشان دانسته نشد؛ اگر چه همه به ایشان محبت بسیار داشتند ولی جوانان باید ایشان را بهتر بشناسند.

captcha