مبارزه با قاچاق کالا؛ گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3670943
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳

مبارزه با قاچاق کالا؛ گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی

گروه اقتصادی: فرمانده انتظامی استان البرز گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز مهم‌ترین اولویت پلیس برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهار کرد: برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع قاچاق کالا و ارز از اولویت‌های کاری پلیس در سال جاری تعریف‌شده چراکه ورود کالای قاچاق و توزیع آن در سطح جامعه، سدی برای رشد و بالندگی کشور و ضربه‌ای مهلک به اقتصاد ملی است.
وی بیان کرد: همه دستگاه‌ها و اقشار مختلف در پیشبرد سیاست‌های کلان اقتصادی کشور نقش مهمی دارند و مبارزه پلیس با قاچاق نیز یک اقدام عملی مؤثر در مبارزه با این مفسده اقتصادی است.
این مسئول تاکید کرد: برای ریشه‌کن کردن این پدیده تنها اقدامات قهری پاسخگو نیست بلکه باید با اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ‌سازی زمینه کاهش قاچاق را فراهم کنیم و مردم نیز باید از خرید کالاهای فاقد اصالت و قاچاق خودداری کنند.
محمدیان گفت: بدون شک التزام به استفاده از سازوکارهای مناسب، تقویت اهرم‌های نظارتی، شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی، حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشروع، مبارزه همیشگی با قاچاق کالا و ارز، ترویج فرهنگ وظیفه‌شناسی، تقویت نهادهای نظارتی درون و برون‌سازمانی و احیای حس مسئولیت‌پذیری می‌تواند در کاهش قاچاق کالا مؤثر باشد
فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: البته باید به این مسئله نیز توجه داشت که رعایت الگوهای صحیح مصرف و صرفه‌جویی، تعمیر و نگهداری، رعایت نظم و انضباط سازمانی نیز از مصادیق اقتصاد مقاومتی در سازمان‌ها و نهادها ازجمله پلیس محسوب می‌شود که در دستور کار پلیس البرز نیز قرار دارد.
محمدیان تصریح کرد: توجه به اقدامات کنترلی، توسعه و تجهیز یگان‌های عمل‌کننده در خصوص مبارزه با قاچاق کالا، اجرای طرح‌های جامع و کنترل انبارهای محل دپوی کالاهای قاچاق و تهیه شاخص‌های مناسب برای کشف و مبارزه با این پدیده ازجمله مهم‌ترین اقداماتی است که باید در حوزه مبارزه با قاچاق کالا مدنظر قرار گیرد.
فرمانده انتظامی استان البرز افزود: سرعت در شناسایی اموال قاچاق، برخورد قاطع با اخلال گران اقتصادی و اهتمام ویژه برای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی باید در دستور کار همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی قرار گیرد و پلیس نیز با تمام توان در خصوص تحقق این مهم به‌صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کند.

captcha