حادثه 9 دی امیدواری دشمن و معادلات جهانی را بر هم زد
کد خبر: 3677308
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
عزت‌الله ضرغامی:

حادثه 9 دی امیدواری دشمن و معادلات جهانی را بر هم زد

گروه سیاسی: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حادثه 9 دی با بصیرت مردم و به صورت خودجوش رخ داد، گفت: این حادثه معادلات جهانی و امیدواری دشمن را بر هم زد و از این رو اهمیت زیادی دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) و گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی گفت: اهمیت 9 دی به دلیل عمق فهم و درک و بصیرت مردم از یک سو و خودجوش بودن و فراگیری آن از سوی دیگر بود که در نتیجه معادلات جهانی و امیدواری دشمن را بر هم زد و از این رو اهمیت زیادی دارد.
وی ادامه داد: بنابراین کسانی که از این حادثه به انقلاب سوم تعبیر می‌کنند تعبیر درستی دارند.. حادثه بزرگ 8 و 9 دی که تقریبا به فاصله 8 ماه دفاع مقدس مانند 8 سال دفاع مقدس بود آثار و برکات فراوانی داشت که جا دارد از ان به انقلاب دیگر نام برد.
ضرغامی اظهار کرد: در این حوادث دشمن و ضد انقلاب امیدوار شد. حوادثی که در تهران رخ داد دشمن ناامید در آن مقطع را که به ویژه در زمینه هسته‌ای، ایران مقتدر و پایدار را پذیرفته بودند بعد از این حوادث توانستند آن را بزرگنمایی کنند و آثار زیانبار و تخریبی فراوانی برای مردم و انقلاب رقم خورد که خوشبختانه حادثه 9 دی ورق را برگرداند.

وی سپس به بیان نکاتی درباره حادثه 9 دی پرداخت و گفت: شهید مطهری درباره انگیزه آدم‌ها از اقداماتشان براساس آیه 5 سوره قیامت بیان می‌کنند که آیات اولیه درباره تشکیکات و تردیدهایی است که منکرین معاد و قیامت انجام می‌دهند و بعد که خداوند توضیح می‌دهد که این وقایع رخ خواهد داد اما در آیه 5 می‌فرماید هدف آنها از تشکیکات این نیست که واقعا معاد و قیامت را قبول ندارند بلکه اهداف دیگری دارند چون می‌خواهند گناه کنند و آزاد باشند و چون می‌بینند با دستور خدا و پیامبر(ص) مطابقت ندارد سعی می‌کنند اصل را منکر شوند.
ضرغامی اظهار کرد: اینها اهداف دیگری دارند که با برخی از حقایق جور درنمی‌آید سعی می‌کنند چیزهایی را منکر شوند که خودشان قبول ندارند. درحوادث سال 88 هم عده‌ای خاص از خواص که نمی‌خواستند شکست را بپذیرند حاضر شدند به هر قیمتی و لو به بهانه تقلب که خودشان قبول نداشتند عمل کنند.
وی ابراز کرد: این روزها بحث است که آیا سران فتنه با خارجی‌ها جلسه و روابطی داشتند یا خیر؟ لازم نیست حتما جلسه داشته باشند. آنقدر صهیونیست‌ها و دشمنان قسم‌خورده ملت صریح و رو حرف زدند و از آشوب‌ها حمایت کردند که عملا آنها با خط دشمن هم‌سو و هم‌داستان شدند.

ضرغامی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب باهوشمندی برای اینکه کسانی که به این آقایان رأی داده بودند اقناع شوند و از این اینها جدا شوند بزرگواری‌های فراوانی کردند. به بنده هم می‌فرمودند شما هم تا انجا که می‌توانید سعی کنید استدلال کنید و اقناع کنید تا انهایی که رأیِ دادند و نتیجه رأیشان نمی‌خواست این آشوب‌ها و زیر سرال بردن مقدسات و ارزشهای انقلاب باشد جدا شوند و روشنگری شود.
وی افزود: لذا برخلاف محدوده قانونی رهبر معظم انقلاب پذیرفتند اعلام نتایج قدری عقب‌تر بیفتد حتی اگر قرار است شمارش مجدد شود این شمارش اتفاق بیفتد تا روشن شود مسئله تقلب بحث مجازی و دورغین و بهانه است که البته آنها در ادامه به این هم توجه نکردند و گفتند اصلا مسئله ما چیز دیگری است.

ضرغامی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب خیلی توجه داشتند که احترام و جایگاه برخی خواص حفظ شود. حتی در تجمعی که در میدان ولی عصر بعد از انتخابات انجام گرفت و پخش زنده می‌شد شعارهای خیلی محدودی علیه یکی از بزرگان کشور داده شد ایشان بلافاصله پیغام دادند چون این شعارها توسط مردم شنیده شده حتاما و رسما در اخبار رادیو و تلویزیون عذرخواهی شود که در ابتدای اخبار ساعت 21 این عذرخواهی صورت گرفت.
وی اضافه کرد: یعنی تا این حد رهبری عزیر همراهی کردند و به همه توصیه می‌کردند که تا انجایی که می‌توانید این بهانه را از دشمن بگیرید. البته آنهایی که در رأس بودند می‌دانستند این بهانه است. حتی نماینده رسمی یکی از کاندیداهای معترض در جلسه‌ای که خدمت رهبری بودند به صراحت گفتند اصلا نمی‌شود در انتخابات ایران تقلب صورت بگیرد چون همه چیز انتخابات از اجرا تا نظارت در احتیار مردم است و اگر چند رأی هم جابجا شود به هیچ وجه تأثیری در نتیجه نهایی آرا ندارد. منتها چون بنا نبود این دلایل مسموع شود باز به بهانه تقلب سعی کردند عده‌ای را تحریک کنند و با الگویی که از جنبش‌های رنگین در دیگر کشورها گرفته بودن ایران را با چنین تهدید بزرگی مواجه کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز کرد: امروز از جوانان عزیزی که سؤال دارند خواهش می‌کنم در فضای مجازی یکبار دیگر بیانیه‌‌های فتنه‌گران را مطالعه کنند. انها صریحا اعلام کردند که انتخابات باطل و مغشوش است و رأی مردم مخدوش شده است و شورای نگهبان باید سریعا انتخابات را باطل کند و بعد هم از مردم می‌خواهند به خیابان‌ها بیایند و تظاهرات کنند.
وی یادآور شد: این فتنه به لحاظ تبلیغی نباید به همه جای کشور منتقل می‌شد و از این رو به معترضان تریبون داده نشد تا با شرایطی که می‌خواستند از رسانه ملی استفاده کنند. این بهانه‌ای بود تا از قدرت و موقعیت خارج نشوند و حاضر شدند به قیمت براندازی در خیابان‌ها بایستند و شرارت کنند و ناآرامی ایجاد کنند.
ضرغامی ادامه داد: ماهیت فتنه آن است که حق و باطل با هم مخلوط می‌شود. فتنه از جلو که می‌آید فریبنده است و خیلی ها هم متوجه ماهیت مخرب آن نمی‌شود و وقتی که عبور به تعبیر حضرت امیر(ع) در نهج البلاغه تازه چهره تخریبی آن روشن می‌شود. در چنین شرایطی مردم به تردید می‌افتند.
وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به یکی از افراد حامی معترضان توصیه پدرانه‌ای کردند که اگر این افراد در آن مقطع فقط یک کلمه گفته بودند که امکان تقلب وجود ندارد، فضا خیلی متفاوت می‌شد و فتنه این ابعاد را پیدا نکرد ولی این کار را نکردند و دست از برنامه‌های خودشان برای کسب قدرت برنداشتند.
ضرغامی عنوان کرد: از نگاه حضرت علی(ع) در این شرایط تنها راه عبوراز فتنه، تبعیت از رهبری و امام عادل جامعه است و هیچ راه دیگری ندارد. در فتنه باید فقط به رهبری نگاه کرد که چه می‌گوید. چون در آن شرایط هر کسی حرفی‌ می‌زند و مردم را به سمتی می‌برد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز کرد: همه دست به دست هم دادند تا انقلاب را نابود کنند و لذا باید به رهبر و امام عادل جامعه نگاه کرد تا فتنه برداشته شود.

captcha