تالیف 20 کتاب در زمینه مبانی قرآنی علوم انسانی/ برپایی همایش المیزان و علوم انسانی
کد خبر: 3678462
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
حجت‌الاسلام عرب صالحی خبر داد:

تالیف 20 کتاب در زمینه مبانی قرآنی علوم انسانی/ برپایی همایش المیزان و علوم انسانی

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از برپایی همایش تفسیر المیزان و علوم انسانی و تدوین مبانی علوم انسانی از منظر قرآن خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عرب‌صالحی، رئیس پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی دارای هفت گروه علمی است و کلان‌پروژه‌ها و پروژه‌های علمی متعددی را هم در دستور کار دارد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین کلان پروژه‌هایی که هم اکنون در دستور کار قرار دارد و در حال اجرایی شدن است، پروژه علمی تدوین مبانی علوم انسانی از منظر قرآن کریم است که حدود 20 تحقیق در این زمینه در جریان است و پس از خاتمه، به صورت کتاب منتشر خواهد شد.

عرب صالحی تصریح کرد: همچنین همایش «المیزان و علوم انسانی» نیز در سال آینده برگزار خواهد شد که دو جلد مجموعه مقالات آن نیز آماده چاپ و ارایه در صحن کنفرانس و همایش است.

رئیس پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عنوان کرد: این همایش در نیمه اول سال 97 برگزار خواهد شد و چون یک همایش کاملا علمی و پژوهشی است عمدتا از صاحبان اندیشه برای ارسال مقاله و مقالات سفارشی استفاده شده است.

عرب‌صالحی با اشاره به برخی تحقیقات تک‌نگاشت نیز بیان کرد: مبانی کلامی علوم انسانی و منطق علوم انسانی اسلامی از دیگر تحقیقاتی است که به صورت تک‌نگاشت توسط محققان پژوهشگاه در حال انجام است همچنین در زمینه فلسفه‌های مضاف نیز فعالیت‌هایی را در دستور کار داریم. 

خبرنگار: علی فرج زاده

انتهای پیام

captcha