اولویت ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن، تربیت سرمایه‌های انسانی است/ تحقق 10 میلیون حافظ تا سال 1414
کد خبر: 3684998
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
انجم شعاع:

اولویت ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن، تربیت سرمایه‌های انسانی است/ تحقق 10 میلیون حافظ تا سال 1414

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن تأکید کرد که اولویت ما تربیت سرمایه‌های انسانی و همان مربیان حفظ است که مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، محمد انجم شعاع، معاون هماهنگی دبیرخانه و دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن امروز، 4 بهمن‌ماه در نشست هم‌اندیشی نمایندگان شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان‌ها که هم‌اکنون در شیراز در حال برگزاری است، گفت: بعد از وقفه‌ای، قرارگاه یعنی ستاد راهبری طرح ملی حفظ ایجاد شد و دبیرخانه شورای توسعه و شورای عالی انقلاب فرهنگی اصرار داشت که این ستاد خارج از دبیرخانه شکل گیرد و این ستاد در شورای توسعه باشد.
وی با یادآوری اینکه تلاش کردیم تا طی دو سه ماه گذشته قرارگاه را فعال نگه داریم، گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری قرار است 10 میلیون حافظ قرآن باید در کشور تربیت کنیم که این تعداد در میان جمعیت کشور در استان‌ها پراکنده شده است.
انجم شعاع با بیان اینکه در این راستا جدولی جهت سهمیه‌بندی هر استان در یک افق زمان‌بندی شده تا سال 1414 ترسیم شده است، گفت: طبق این جدول زمان‌بندی، ما باید تا سال 1404 باید به تربیت سه و نیم میلیون حافظ قرآن و تا سال 1414 به 10 میلیون حافظ قرآن در کشور برسیم که در این راستا وظایف تمام استان‌ها مشخص است.
معاون هماهنگی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی اظهار کرد: برای استان‌ها ستاد اجرایی این کار یعنی متناظر آن قرارگاه، همان قرارگاهی است که اوقاف پیش‌بینی کرده است اما ذیل شوراست نه جداگانه.
وی با بیان اینکه اولویت ما تربیت سرمایه‌های انسانی و همان مربیان حفظ است که مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهیم، گفت: شورای استان باید سهمیه تربیت حافظان قرآن باید تا روستا انجام دهد و بعد وارد برنامه‌های اجرایی شود.
انجم شعاع در پایان یادآور شد: ستاد اجرایی این قرارگاه مرکزی همان ستاد اوقاف است و پیشنهاد ما این است که ذیل شورای استان هم عمل کند.

captcha