زندان‌ با قرآن آباد می‌شود
کد خبر: 3686197
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
آیت‌الله دری نجف آبادی:

زندان‌ با قرآن آباد می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: باید زندان‌ها با قرآن آباد شوند فعالیت قرآنی در این مراکز باعث تحول روحی می‌شود. هستند زندانیانی که با حفظ قرآن از اعدام رهایی یافتند و متحول شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز 8 بهمن ماه، در مراسم رونمایی از 6هزار جلد قرآن کریم اهدایی خیرین قرآنی که به میزبانی استانداری برگزار شد گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی راه برای پیاده کردن احکام دینی و عمل به قرآن فراهم و به جای حاکمیت جباران و مفسدان حاکمیت دینی ایجاد شد.
وی تصریح کرد: احیای قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، عاشورا و اربعین حسینی و ارزش‌های متعالی اسلامی کار کوچکی نیست. هویت ما را احیای قرآن و ارزش‌های اسلامی تشکیل می‌دهد.
آیت‌الله دری نجف آبادی افزود: قلب سلیم، قلب منور به نور قرآن است. استان مرکزی به عنوان استان امام راحل باید در همه ابعاد الگو باشد. احیای حوزه‌های علمیه نیز اهدافی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفت. طرح هجرت، مدارس امین، تبلیغات اسلامی، ارشاد، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها همگی میدان وسیعی برای گسترش و تبلیغ فعالیت قرآنی هستند.

امام جمعه اراک تاکید کرد: اگر قرار است به چالش‌ها و شبهات پاسخ داده شود باید فعالیت قرآنی مورد توجه قرار گیرد. اگر منازل و محل کار با نور قرآن منور باشد جایی برای آسیب فرهنگی اجتماعی و شیاطین نخواهد ماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اضافه کرد: تمام مشکلات و دردهای روحی با انس قرآن حل می‌شود بدون شک نوجوان و جوانی که با قرآن باشد می‌تواند با پلشتی و وسوسه‌های شیطان مقابله کند.

آیت‌الله دری نجف آبادی گفت: باید زندان‌ها با قرآن آباد شوند فعالیت قرآنی در این مراکز باعث تحول روحی می‌شود. هستند زندانیانی که با حفظ قرآن از اعدام رهایی یافتند و متحول شدند. فعالیت در حوزه چاپ قرآن خدمتی بسیار ارزنده است اما بیشترین تمرکز باید روی فهم قرآن باشد.

captcha