سوگواره یاس نبوی در نهاوند برگزار می‌شود
کد خبر: 3692346
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳

سوگواره یاس نبوی در نهاوند برگزار می‌شود

گروه فرهنگی- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند از برگزاری سوگواره یاس نبوی از 27 تا سوم اسفند ماه در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام فیض الله اسدپور، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) در نزد مسلمانان برترین و والامقام ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار است که این عقیده برگرفته از مضامین احادیث نبوی است.
وی افزود: به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگوای فاطمه زهرا(س)، همزمان با سراسر کشور برنامه سوگواره «یاس نبوی» در 7 امامزاده این شهرستان به مدت 7 شب از جمعه 27 بهمن و تا 3 اسفند ماه برگزار می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند با بیان اینکه 18 مبلغ در این ایام به نقاط مختلف شهرستان اعزام می‌شوند ادامه داد: 10 نفر از مبلغان بومی و 8 مبلغ اعزامی از استان در این ایام فاطمیه به امر تبلیغ خواهند پرداخت.
حجت‌الاسلام اسدپور ترویج فضائل و سیره فاطمی را از جمله اهداف برگزاری این سوگواره عنوان کرد و گفت: اقامه عزای شهادت حضرت زهرا(س) و ترویج فرهنگ وقف در استان را از دیگر اهداف برگزاری این سوگواره بیان کرد.
وی عنوان کرد: سخنرانی مبلغان، برگزاری مراسم عزاداری و تعزیه خوانی، برپایی خیمه‌ معرفت در آستان مقدس شاهزاده محمد(ع)، اقامه نماز جماعت و ... از دیگر برنامه‌های این ایام است.

انتهای پیام/

 

captcha