رقابت 800 نفر در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن سبزوار
کد خبر: 3695815
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲

رقابت 800 نفر در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن سبزوار

گروه شهرستان‌ها- همزمان با سراسر کشور، آزمون حفظ و مفاهیم قرآن با حضور حدود 800 شرکت‌کننده در دانشگاه پیام نور سبزوار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایکنا از خراسان رضوی، آزمون حفظ و مفاهیم قرآن، امروز همزمان با سراسر کشور، در حالی در سبزوار آغاز شد که باران رحمت الهی زمین را فرش کرده بود.
در این آزمون که صبح امروز، 10 اسفندماه در دانشگاه پیام نور سبزوار برگزار شد، حدود 800 نفر در هفت بخش و رشته‌های مختلف به رقابت با یکدیگر پرداختند.
عبدالله محمدی‌پور، یکی از شرکت‌کنندگان نوجوان حاضر در این جلسه به خبرنگار ایکنا، گفت: در رشته پنج جزء شرکت کرده و هفت جزء از قرآن مجید را حفظ است.
وی با اشاره به اینکه دارای رتبه‌های مختلفی در قرائت قرآن، اذان، ترتیل قرآن و حفظ کلام الله است، حفظ قرآن را عامل موفقیت خود در درس و مدرسه عنوان کرد.
محمود نعمتی، یکی از شرکت کنندگان در رشته حفظ سه جزء قرآن به خبرنگار ما گفت: هفت جزء از قرآن را قبلا با کمک استاد حسنی در مشهد حفظ کرده بودم ولی به دلیل مرور نکردن و مشغله کاری فراموش کرد.
وی با بیان اینکه قرآن حبل‌الله است و باید به این ریسمان الهی چنگ بزنیم، افزود: اگر در زندگی به دنبال کسب مادیات و و ثروت حلال هستیم، باید به سراغ قرآن برویم.
در گوشه دیگری از سالن برگزاری مسابقات به سراغ نوجوانی می‌روم که در کلاس هشتم در حال تحصیل بوده و از روستای برآباد شهر روداب در این مسابقات حاضر شده است.
امیرحسین برآبادی با تقدیر و تشکر از مربی قرآن خودش، خانم داوری که از مربیان طرح ملی حفظ قرآن در روستایشان است، گفت: برای اینکه با خدا انس و الفت داشته باشم و به خدا نزدیک‌تر شوم، به سمت حفظ قرآن رفتم.
وی با تأکید بر اینکه حفظ قرآن او را از درس خواندن جدا نکرده است، عنوان کرد: حفظ قرآن و تلاوت آن باعث رشد در زندگی و کمک در درسهایم شده است.
در حال اتمام گزارش هستم که از طبقه سوم حضور تعدادی از بانوان در نمازخانه برایم باعث جلب توجه می‌شود؛ وقتی به سراغ آنان می‌روم متوجه می‌شوم که تعدادی از نابینایان هستند که با همراه خود نشسته‌اند و همراهان، برایشان سوالات قرآنی را می‌خوانند.

نکته قابل توجه برای این افراد آن بود که روی زمین نشسته بودند و از صندلی هیچ خبری نبود؛ فاطمه سعیدی که از متسابقان روشندل این دوره است، در گفت‌وگو با ایکنا گفت: در رشته حفظ سوره واقعه و ملک شرکت کرده و و به جای حفظ جزءهای قرآن، بیشتر تمایل دارد برخی از سوره‌های قرآن را حفظ کند.
وی با تأکید بر اثرگذاری بهره‌گیری از قرآن در تمام مراحل زندگی انسان‌ها، اظهار کرد: برای حفظ از خطوط بریل، سی‌دی و گوشی همراه استفاده کرده‌ام.

انتهای پیام

علی‌اکبر ملکی

captcha