قضات در اجرای طرح مجازات‌های جایگزین دقت لازم را داشته باشند
کد خبر: 3695998
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
بدری:

قضات در اجرای طرح مجازات‌های جایگزین دقت لازم را داشته باشند

گروه اجتماعی ـ رئیس‌کل دادگستری لرستان با اعلام رضایت عملکرد قضات در لرستان اظهارکرد: طرح مجازات‌های جایگزین ابتکار خوبی است، اما مسئله مهم آن است که مجازات‌های جایگزین باید به‌درستی اجرا شود.

به گزارش ایکنا از لرستان، جعفر بدری، رئیس‌کل دادگستری لرستان، پنج‌شنبه نهم اسفندماه در جلسه «راهبردهای پیشرفت قوه قضاییه در بیانات رهبر معظم انقلاب» که با حضور معاونین دادگستری و قضات استان برگزار شد، گفت: انتظار و توقعات مردم از دستگاه قضایی بیش‌از سایر دستگاه‌هاست.
وی افزود: هر چند دستگاه‌های قضایی با فساد برخورد کرده‌اند اما آمارها نشان می‌دهد که فساد در برخی دستگا‌ه‌ها به‌ویژه دستگاه‌هایی که با پول سروکار دارند رو به افزایش است.
بدری با تاکید بر ضرورت مبارزه و برخورد با فساد توسط دستگاه‌های قضایی، تصریح کرد: باید سیستم به‌گونه‌ای طراحی شود که فساد شکل نگیرد.
رئیس‌کل دادگستری لرستان با اعلام رضایت عملکرد قضات در لرستان، ادامه داد: قضات این استان متحمل زحمات فراوانی می‌شوند و همین امر موجب افزایش سطح اعتماد مردم به دستگاه قضایی در استان شده است.
وی در خصوص اهداف دستگاه قضایی عنوان کرد: اهداف دستگاه قضایی این است که بتوانیم عدالت را اجرا کرده و اختلافات مردم را از بین ببریم.
بدری اضافه کرد: اعتقاد ما این است که صادق‌ترین دستگا‌ه‌ها، دستگاه قضایی است، کمااینکه اقتدار در دستگاه قضایی از اهمیت بالایی برخوردار است.
رئیس‌کل دادگستری لرستان ضمن تقدیر از قضاتی که احکام مجازات‌های جایگزین را اجرا می‌کنند، خاطرنشان کرد: طرح مجازات‌های جایگزین ابتکار خوبی است، اما مسئله مهم آن است که مجازات‌های جایگزین باید به‌درستی اجرا شود.

انتهای پیام

captcha