مادری که به فرزند شهیدش پیوست
کد خبر: 3698135
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
در آستانه روز مادر؛

مادری که به فرزند شهیدش پیوست

گروه شهرستان‌ها- برای تهیه گزارش به سراغ مادر یکی از شهدا می‌روم تا از خاطرات و فرزندان آن‌ها در روز مادر بنویسم ولی شهربانو ابراهیم زاده، مادر شهید عباسعلی عظیمی‌نژاد، بعد از 30 سال دوری در آستانه روز مادر، خودش پیش فرزند شهیدش رفت.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در آستانه روز مادر بسیاری در تکاپوی خرید هدیه برای مادرشان بودند و بسیاری از مادران چشم انتظار تا درب خانه به رویشان باز شود و روز مادر را به آن‌ها تبریک بگویند.
اما در گوشه دیگری از این سرزمین، بسیاری از مادران چشم انتظارند تا شاید امشب فرزندشان به خواب آنان بیاید و روز مادر را به آن‌ها تبریک بگوید، مادرانی که تمام سرمایه و بهترین عزیز و فرزندشان را تقدیم اسلام کردند.
به سراغ مادرانی رفتیم که فرزندانی تربیت کردند که از جان عزیزشان در راه اسلام گذشتند و به پایداری و ماندگاری انقلاب و اسلام خدمت بزرگی کردند؛ کسانی که رهبر معظم انقلاب درباره آنان بیان کرده است: «اگر این مادرها آن وقتى که جنازه‌ى بچه‌هایشان مى‌آمد یا حتّى نمى‌آمد، آه و ناله می‌کردند، گله می‌کردند، یقه چاک می‌زدند، اعتراض به امام و اعتراض به جنگ می‌کردند، مطمئناً جنگ در همان سالهاى اول و در همان مراحل اول زمینگیر می‌شد. نقش مادران شهدا این است.»

برای تهیه گزارش به سراغ مادر یکی از شهدا می‌روم تا از خاطراتش در روز مادر بنویسم ولی دل شهربانو ابراهیم زاده، مادر شهید عباسعلی عظیمی‌نژاد طاقت دوری فرزندش را نداشت و بعد از 30 سال دوری در آستانه روز مادر، خودش پیش فرزند شهیدش رفت.

وقتی به خانه قدم می‌گذارم، پیکر مادر شهید عباسعلی عظیمی نژاد را بر روی دوش مردم می‌بینم که در حال خروج است، با ورود به آرامستان سبزوار بعد از اقامه نماز، او را به کنار فرزند شهیدش می‌برند، فرزندی که 30 سال دوری‌اش را تحمل کرده است.
برادر شهید در کنار شهیدشان خطاب به مادر، گفت: مادر جان، روزت مبارک، آرام بخواب که دیگر از فرزند شهیدت دور نیستی.
آری، مادر در آستانه روز ولادت حضرت زهرا(س) طاقت نیاورد تا بار دیگر فرزند شهیدش به دیدارش بیاید و خودش پیش او رفت.

captcha